אפליקציה ללימוד מספרים: Yum Yum Numbers

מאת: דיינה קאפל 10 יולי 2016

אם אתם מחפשים אחר אפליקציה ללימוד מספרים ומנייה, יתכן ו-Yum Yum Numbers, היא בדיוק האפליקציה בשבילכם.
בעקבות קשר שיצרנו עם חברת Kindermatica שפיתחה את האפליקציה, נולד שיתוף פעולה פורה שהתוצר הראשון שלו הוא לוקליזציה של האפליקצייה לעברית.

Yum Yum Numbers היא אפליקציה מקסימה בה הילדים לומדים למנות ולכתוב מספרים תוך כדי משחק. במהלך המשחק, הילד מקבל חיזוקים חיוביים למאמציו ויש לו אפשרות גם לשחק במשחקונים קצרים הניתנים כפרס ומסייעים להתמיד במשימה הלימודית. באפליקציה ניתן לבחור בין שלוש סצנות משחק שונות, המשמשות כ"סיפור רקע" לפעילות. בכל סצנה הילד מתבקש להצביע ולמנות את מספר האובייקטים שעל גבי המסך ולאחר מכן, מתבקש לכתוב את המספר המתאים ע"י מעקב עם האצבע אחר תבנית המספר. בכל פעם יש שלוש הזדמנויות לצייר כל מספר, ובכל ניסיון, בהתאם להצלחתו של הילד, ניתנים רמזים חזותיים המסייעים להצלחה.

q

האפליקציה כוללת מספר אפשרויות שימושיות המיועדות להורים, אנשי חינוך ומטפלים ומאפשרת להתחקות אחר התקדמותו של הילד. ניתן להוסיף עד 30 תלמידים לכל מכשיר עם פרופיל משתמש נפרד לכל ילד, כך שעבור כל אחד תוגדר מראש רמת קושי שונה, סוגי מחזקים ועוד. כמו כן, גם נתוני ההתקדמות וההצלחה של כל תלמיד נשמרים בנפרד, וזאת בכדי לסייע למחנך/מטפל לעקוב בקלות אחר התקדמותו של כל תלמיד.

qq

באפליקציה ישנם מספר מאפיינים ייחודיים שבעינינו מבדילים אותה מאפליקציות אחרות הקיימות בשוק. אחד מהם הוא האפשרות, לבחור את הספרות עליהן נרצה לעבוד עם הילד. תוך כדי המשחק, ניתן לשנות בקלות את הספרות הנבחרות (ניתן לראות בתמונה מטה). אפשרות זו אינה זמינה בדרך כלל באפליקציות דומות , דבר המחייב את הילד להתאמן על כל הספרות בסדר קבוע מראש .

qqq

מאפיין חשוב נוסף הוא האפשרות לשנות את הגדרות הקול תוך כדי משחק. במהלך המשחק ניתן לבחור ולשנות בהתאם את הגדרות השמע באפליקציה – מוזיקת רקע, הוראות וקולות הקשורים למשחק.

qqqq

מאפיין ייחודי נוסף הוא ההגדרה "אפשר להרים אצבע במהלך התרגיל". כאשר הגדרה זו מופעלת, האפליקציה מתעלמת מהרמת אצבע תוך כדי המעקב של הילד אחר צורת המספר. כך, ילד שהרים את אצבעו בטעות, יכול להמשיך את המשימה מאותו מקום ממנו הפסיק ומבלי להתחיל מההתחלה. הצורך להתחיל מחדש יכול לגרום לתסכול אצל ילדים רבים ואפשרות זו יכולה לסייע ולעודד את הילד להמשיך. מה גם, אם נחשוב על תהליך הכתיבה, הרי שבזמן שכותבים סיפרה בעט או בעיפרון ומפסיקים באמצע, החלק שנכתב לא נעלם, וכך אנו מחקים במעט את תהליך הכתיבה "האמיתי".
הגדרה זו נמצאת תחת הגדרות משתמש ב"גישה להורים".

לסיום, נרצה לשתף אתכם שעבורנו, במרכז לייעוץ טכנולוגי בבית איזי שפירא, העבודה המשותפת עם הצוות של Kindermatica שפיתח את האפליקציה, הייתה מרתקת ומפרה. יחד עם הצוות עבדנו על שיפור מאפייני הנגישות של האפליקציה ועל התאמתה לעברית. אחת הסיבות שאנו כה אוהבים לעבוד עם מפתחי אפליקציות היא האפשרות לשיפור והתאמת הטכנולוגיה הקיימת למגוון רחב יותר של ילדים ובוגרים. זהו שיתוף הפעולה הראשון שלנו עם הצוות ב Kindermatica שבאמת עבד ללא לאות ותוך תחושת שליחות על מנת להוציא אפליקציה מותאמת לשפה העברית. אנו אסירי תודה להם על המאמצים הרבים ומודים על שיתוף הפעולה המיוחד הזה.

האפליקציה זמינה עכשיו במגוון שפות, וביניהן עברית. אנו מציעים להציץ באפליקציות נוספות של Kindermatica המציעות אפליקציות המיועדות לשני שחקנים ועוד.

נשמח לשמוע את דעתכם על האפליקציה. תהנו!!

Facebook Comments
אין תגובות ↓
נשלח ב אפליקציות, ללא קטגוריה עם התגית: , , , , , , ,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.