עשה זאת בעצמך: סדנא ליצירת משחקים המופעלים עם מתג

מאת: שרון אוגוסט-דלפן, מרפאה בעיסוק 2 אוגוסט 2017

לפני כשבוע, קבוצה של מרפאות בעיסוק וקלינאיות תקשורת ממסגרות היום של בית איזי שפירא התכנסה בספריה בשביל  "לשחק".  מטרת הסדנא היתה ללמוד כיצד להפוך משחק רגיל המופעל על ידי בטריות, למשחק שניתן להפעיל באמצעות מתג. את הסדנה העביר פרנק מרציאנו, שהוא מהנדס, מייקר, אבא לילד עם מוגבלות והבעלים של "אלי- מיזם לשיפור חייהם של ילדים ומבוגרים עם מוגבלויות מוטוריות". לאחר שפרנק הציג בפנינו מבוא קצר בנושא אלקטרוניקה, התחלנו לעבוד עם הצעצועים החדשים שלנו וליצור מתאמים שיאפשרו להפעיל את המשחק באמצעות מתג.

כמרפאה בעיסוק, אני כל הזמן מחפשת אחר משחקים שיהיו מעניינים, מאתגרים ותואמי גיל. למרות שפע הצעצועים והמשחקים הקיים בשוק, זוהי איננה משימה קלה. יותר מכך, גם כאשר אני כבר מוצאת משחק שעונה על הצרכים שלי, הוא לרוב אינו מונגש מספיק לילדים עם מוגבלות.

לפני שנכחתי בסדנא, אם רציתי לקחת משחק רגיל עם בטריות ולהתאימו להפעלה באמצעות מתג, הייתי צריכה לפנות למתנדבים או לשלם לחברות המתמחות בכך, דבר שלקח זמן וייקר את המשחק בצורה משמעותית. הודות לפרנק, אנו יודעות היום כיצד ליצור מתאם מתגים למשחק עם בטריות בעצמנו, דבר המאפשר לנו לעבוד בצורה יעילה יותר וזולה יותר. אנו שמחות שהפכנו ליותר עצמאיות בתחום זה ומלאות מוטיבציה להמשיך ליצור משחקים שכאלו!

ההתרגשות לקראת הסדנא החלה כמה בשבוע שלפני, כאשר חיפשנו אחר צעצועים פוטנציאלים בחנויות. חיפשנו אחר צעצועים מיוחדים, לא רק מכוניות על שלט.. כקבוצה, מצאנו כמה רעיונות מקוריים: אקדח בועות המופעל באמצעות בטריות, בלנדר צעצוע ועוד משחקים מדליקים. בדיעבד הסתבר, שכמה מהמשחקים שקנינו, היו מעט מאתגרים עבור סדנת מתחילים כמו שלנו, והבנו שיש לנו עוד הרבה מה ללמוד…

אקדח בועות המופעל בעזרת מתג

"לפצל את הכבל, לחבר סרט חשמלי, להוסיף מוליך חשמלי… אבל לוודא שהכבלים לא נוגעים אחד בשני!"-ככה החל החלק המעשי של הסדנא. אחרי כמה צעדים פשוטים, חיברנו את המתאמים "תוצרת בית" שהכנו למשחק, חיברנו מתג פשוט ו- הצלחה מיידית! המשחק עבד! התרגשות נרשמה בקרב כל הנוכחים בסדנא! נעה ניצן, שארגנה את הסדנא, הבינה מיד שכדאי שתהיה לנו ערכה משלנו להכנת מתאמי מתג שכאלו, ובקרוב, תהיה לנו סדנת אלקטרוניקה קטנטנה משלנו!

כמרפאה בעיסוק, נדרשת ממני אין סוף יצירתיות ולמידה מתמדת. כבר במהלך הסדנא תהיתי ביני לבין עצמי, אם בעזרת המיומנות החדשה שרכשתי, אוכל לחסוך לעצמי קצת כסף בפעם הבאה שמשהו בארון החשמל שלי יקפוץ. למזלי, ולמזלם של בני ביתי, פרנק הזכיר לי ולשאר החבורה, שאנו רק בתחילת הדרך ושבינתיים, נשאיר את ההתמחות שלנו בגבולות המשחקים הממותגים בלבד. תודה לך פרנק על סדנא מוצלחת ומחדשת!

Facebook Comments
אין תגובות ↓
נשלח ב הנגשה עם התגית: ,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.