פורים של כיף! פעילויות לכבוד פורים

דיינה קאפל, מרפאה בעיסוק 20 פברואר 2018

בקרוב מאוד נחגוג את פורים, חג אהוב במיוחד על ילדים אבל לא רק :). בבית איזי שפירא, אנחנו כבר מרגישים את רוח החג ומתכוננים אליו בהכנת תחפושות, בקישוט פורימי של הסביבה ובשילוב מושגי החג בפעיליות השוטפות.

בשנים האחרונות, אנו מקיימים בבית איזי שפירא אירוע מיוחד- מייקתון של תחפושות לכיסאות גלגלים והליכונים הנקרא "תחפושות מתגשמות". עד עכשיו- האירועים היו מוצלחים מאוד והתחפושות משגעות. בשיתוף פעולה של סטודנטים מתנדבים מהמחלקה לעיצוב בHIT המכון הטכנולוגי חולון ושל ילדים המשתמשים בכיסאות גלגלים או הליכונים ובני משפחותיהם, נוצרות תחפושת מיוחדת לאביזר העזר כך שישתלב עם התחפושת שהילד בחר ללבוש. שבוע שעבר, כבר התקיים האירוע המקדים, בו נפגשו הסטודנטים עם הילדים והמשפחות, ערכו סיעור מוחות, ביצעו מדידות והתחילו לעצב את התחפושת. לאחר שבוע וחצי, במפגש הסיום, שיתקיים השבוע, יפגשו הסטודנטים את הילדים והמשפחות להתאמות אחרונות ולאירוע של תצוגת התחפושות המתגשמות :). אנו בטוחים שגם השנה התחפושות יהיו משגעות ומחכים לאירוע בקוצר רוח!

תמונות מהאירוע שהתקיים בשנה שעברה

אז לאלו מכם המעוניינים לארגן אירוע כזה בקהילה או במסגרת החינוכית שלכם- עדיין לא מאוחר.. אנו ממליצים על כך מכל הלב!

פורים בכיתה

בכיתות ובגנים אצלנו, כבר התחלנו לעסוק בפעילויות לקראת פורים. מצוות הגננות והמורות ועד צוותי המטפלים הפרא-רפואיים, כולם משלבים בפעילויות אלמנטים מתוך חג הפורים, שהופכים כל פעילות למהנה יותר!

הנה שיעור-משחק שאני הכנתי, באמצעות אפליקציית Ji Tap, לעבודה על זיהוי מילים ומודעות פונולוגית. לחצו על התמונות מהמופיעות מטה, על מנת לשחק במשחק באתר של Ji Tap. ניתן גם לפתוח את המשחק באייפד, דרך אפליקציית Ji Tap.

Ji Tap מציעים עוד פעילויות אינטראקטיביות מהנות לפורים באתר או באפליקציה. ניתן גם להשתמש באפליקציה להכנת כרטיסי ברכה המצורפים למשלוח מנות או לקשט תמונות שלכם באמצעות ערכות היצירה הייעודיות שלהם לחג פורים.

כרטיס ברכה שהוכן באפליקציית Ji Tap

והנה מספר פעילויות כיפיות שהופיעו בפוסטים הקודמים שלנו על חג הפורים:

במעון היום השיקומי, יצר הצוות לוח פעילות ולוח תקשורת המלווה את מפגשי החג העוסקים בפורים. הלוחות נוצרו באפליקציית התת"ח Touch Chat, ומי שיש ברשותו את האפליקציה, יוכל להוריד את הלוח ולהשתמש בו (כמו כל לוח Touch Chat, ניתן לערוך שינויים ולהתאימו לצרכים משתנים).

C1AE1935-57EF-48FE-BD77-66BF2126626B

לוח למפגש פורים

בלוח הפעילות תוכלו למצוא לוחות תקשורת בשתי רמות שונות, חידות על מנהגי החג, פעילויות להכנת ליצן ולוח תחפושות (מומלץ להכניס את התחפושות אליהן מתחפשים ילדי הגן או הכיתה שלכם). להורדת הלוח לחצו כאן (הסבר להורדת הלוח בתמונה מטה).

איך להוריד לוח מהדרייב

להורדת הלוח, יש להיכנס ללינק המצורף וללחוץ על "הורדה" (מוקף בעיגול אדום בתמונה)

פעילות מהנה נוספת כוללת את אחד מאירועי החג החשובים ביותר- התחפושת! יש אפליקציות רבות שמאפשרות לבחור תמונה ולקשט אותה בכל מיני אביזרים מצחיקים- כובעים מיוחדים, משקפיים גדולים וכדו'. באמצעות אפליקציות אלו הילדים יכולים "להתחפש לרגע" ובאמצעות התמונות שלהם ניתן להכין משחקי חידות, כרטיסי ברכה לחג ועוד. ניתן למצוא אפליקציות שמוסיפות קיטושים ואיפור לפנים, כמו אלו המצורפות מטה:

 Mojo Masks

Mojo Masks

iTunes | Google Play

 

 

MSQRD

MSQRD

Google Play

 

 

אפליקציות אלו מוסיפות איפור פנים לתמונה או לסרטון של פנים. באמצעות תוכנה לזיהוי פנים, מתווסף לכל תמונה איפור או מסכה בצורה מושלמת והתוצאה שמתקבלת היא סרטון/תמונה עם פנים מאופרות במדויק. תוך כדי הכנת התמונה/סרטון, ניתן "לעשות פרצופים"- לחייך, להוציא לשון וכל מה שתרצו. אל דאגה, האיפור או המסכה יתאימו את עצמם לפרצוף שאתם עושים בצורה מדויקת. האפליקציה מגיעה עם מעט דוגמאות של איפור וניתן לרכוש חבילות איפור נוספות.

טיפ לשימוש במפגש או שיעור: אם יש לכם גישה לApple TV, תוכלו ליצור אלבום בו יופיעו התמונות המאופרות של התלמידים. נסו לתת לתלמידים לנחש מי מתחבא בתמונה מתחת לכל הסטיקרים והאיפור. אל תשכחו, לצלם את המסך באפליקציה בו מופיעות כל התוספות וליצור ממנו לוח תקשורת. כך כל ילד יוכל לבחור כיצד הוא רוצה להתאפר או איזה סטיקר הוא רוצה להוסיף לתמונה.

נשמח לשמוע מכם על פעילויות טכנולוגיות לפורים שהכנתם!

פורים שמח!

 

Facebook Comments
אין תגובות ↓
נשלח ב ללא קטגוריה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.