שנה טובה ומוצלחת: רעיונות לפעילויות לתחילת שנה

מאת: רחלי בלום 1 ספטמבר 2015

תחילת שנת הלימודים מלווה תמיד בהתרגשות רבה, ויחד עם חגי תשרי, זהו זמן של התחדשות ושינוי. ההתרגשות הגדולה והשינוי מלווים לעיתים גם בחששות ממפגש עם ה"לא מוכר" – אנשים ומקומות חדשים.
בבית הספר שלנו, הכינו המורות פעילויות שנועדו לסייע בהיכרות עם בית הספר והילדים. כך לדוגמא, המורה ענת ריזנמן, יצרה משחק בTinyTap שמטרתו לעזור בהתמצאות בסביבת בית הספר. היא צילמה אזורים שונים ברחבי בית הספר ואת "דמויות המפתח"- מנהלת, מזכירה, צוות הכיתה וכדו'.

"ברוכים הבאים לבית הספר"

כנד

"אני ענת. המורה של הכיתה שלכם"

מכ

"מידי שבוע, נגיע לבריכה כדי לשחות"

בנוסף, הכינו המורות גם "משחק נוכחות" שמועבר בתחילת השיעור/המפגש הראשון ובאמצעותו בודקים מי הגיע לכיתה בכל יום. גם המשחק הזה, הוכן בTinyTap וניתן לראות דוגמא בתמונה למטה. מי שמעוניין, יכול להוריד את התמונה, לשמור אותה ולהכין באמצעותה משחק היכרות שמתאים לכיתה/גן שלו.

unnamed (1)

unnamed (3)

את המשחקים הללו, ניתן לשתף ולהעביר גם לאייפדים האישיים של התלמידים, וכך הילדים יכולים לשתף את בני משפחתם בחוויות שהם עוברים. ניתן גם להכין משחק בTinyTap ובו הילד מספר על עצמו ועל מה שהוא עשה בחופש בעזרת תמונות וכך לאפשר שיתוף חוויות והיכרות עם הצוות והחברים החדשים.

וכמובן, עם תחילת השנה מגיעים חגי תשרי. ניתן להכין באייפד אגרות ברכה לחג באמצעות אפליקציות לציור ויצירה או באמצעות TinyTap. ניתן לשלוח את האגרת במייל או לצלם את המסך ולשלוח להדפסה. האייפד יכול לשמש גם להיכרות עם מושגי החג דרך למידה חוויתית. מומלץ לחפש בAppStore, לפני כל חג, אפליקציות מתאימות. הנה מה שעלה בחכתנו כאשר חיפשו אפליקציות לראש השנה:

iShofar
icon175x175אפליקציה פשוטה ומקסימה! בעזרת נשיפה לעבר המיקרופון שבאייפד, תוכלו לשמוע את תקיעת השופר. בשינוי מנחים של האייפד, תוכלו גם לקבל תקיעות שופר מסוגים שונים (תקיעה, שברים, תרועה), אך זוהי אופציה מעט "מסורבלת". האפליקציה יכולה לשמש לתרגול נשיפה ועובדת גם כאשר הנשיפה חלשה. ניתן לתקוע בשופר גם באמצעות לחיצה על גבי מסך האייפד ועל כן האפליקציה מתאימה גם לילדים שמתקשים לנשוף בשופר ומאפשרת לכל ילד "לתקוע" בשופר בדרך שמתאימה לו.

WakeUpWorld
icon175x175 משחק אינטראקטיבי לראש השנה באנגלית ובעברית. במרכז העלילה, דמות המעירה את האנשים והחיות בסביבתה לכבוד השנה החדשה.  הדמות מבקשת מאיתנו שנסייע לה להעיר את כולם בעזרת תקיעת שופר (נשיפה על המיקרופון). הסיפור חביב אך מלווה במוזיקת רקע מסיחה מאוד ועל כן לא מתאים לכולם.. למרות המוזיקה המסיחה, אנו ממליצים להוריד את האפליקציה דווקא בגלל הפעילות הנוספת שבה- משחק של תקיעה בשופר באמצעות נשיפה על המיקרופון. בניגוד לאפליקציה הקודמת, באפליקציה הזו, ניתן להחליף בין סוגים שונים של תקיעה בשופר בעזרת לחיצה על גבי האייפד, וכך המעבר בין הסוגים השונים הופך לפחות מסורבל.. ניתן להשתמש באפליקציה בכדי ללמד על התקיעות השונות.

וכמובן, אנו ממליצים לבדוק באפליקציות כמו TinyTap וBitsBoard לגבי פעילויות מוכנות לחגים. בשתי האפליקציות ניתן לכתוב בשורת החיפוש "ראש השנה" ויעלו לכם משחקים ופעילויות מתאימות.

מצורפת תזכורת לשני משחקים שהכנו בTinyTap לכבוד חגי תשרי. ניתן לשחק במשחקים דרך לחיצה על הקישור (באייפד ובמחשב). מי שמוריד את המשחק לאייפד יכול כמובן לבצע שינויים במשחק לפי הצרכים שלו – ניתן לשנות את ההקלטות או להפחית את מספר העמודים וכך להתאים שפתית ותוכנית את המשחק לילדכם.

חגי תשרי
ימג לימדו יחד עם חגי ומשפחתו על חגי תשרי. אתם יכולים לבחור בהתחלה באיזה חג לשחק ולהכיר את מושגי החג.

 

סופרים בראש השנה
צכחבואו נלמד על מושגי החג תוך כדי תרגול מיומנויות חשבון בסיסיות.

 

 

אז שתהיה לכולנו שנה טובה ומוצלחת מאוד!

Facebook Comments
תגובה אחת ↓
נשלח ב ללא קטגוריה, פעילויות לחגים, רעיונות לפעילויות עם התגית: , , , , , , , ,
One comment on “שנה טובה ומוצלחת: רעיונות לפעילויות לתחילת שנה
  1. צפי הגיב:

    מקסים!!!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.