חג תת"ח שמח!

מאת: רחלי בלום 7 ינואר 2015

בשבוע שעבר התבשרנו בבשורה משמחת – מחשבי התקשורת נכנסו לסל הבריאות! אחרי שנים של ציפיה ובזכות אנשי מקצוע ומשתמשי תת"ח שלא ויתרו, סוף סוף הבינו מקבלי ההחלטות שלכולם מגיעה הזכות לדבר ושתקשורת תומכת וחליפית היא קריטית לבריאותם ולאיכות חייהם של רבים!

זוהי בשורה נהדרת ומשנת חיים עבור משתמשי תת"ח רבים ובני משפחותיהם! אז אלפי תודות לעמותת אייזק ישראל, העמותה לתסמונת רט, עמותת ישרא.ל.ס, עמותת עזר מציון, ארגון קלינאיות התקשורת וארגון קשר שפעלו למען מטרה זו.
ותודה מיוחדת גם למשפחות ולקלינאיות התקשורת שלנו, שכתבו, תמכו והפגינו למען הזכות לדבר!

unnamed

רז טננבאום ולירז קדוש, קלינאיות תקשורת מבית איזי שפירא, בהפגנה למען הזכות לדבר

אז לרגל חגיגות התת"ח- 5 אפליקציות תת"ח שאנחנו פשוט לא יכולים בלעדיהם:


TouchchatTouchChat
ה-אפליקציה! עם מערכת תמונות של Symbolstix ומנוע דיבור בעברית- היא כיום האפליקציה הטובה ביותר עבור דוברי עברית המעוניינים להשתמש באייפד כמערכת תת"ח. האפליקציה מאפשרת בניית לוחות תקשורת, לוחות סצנה והקלדת מילים ועם קצת יצירתיות- השמיים הם הגבול! באפליקציה ישנה גם התייחסות למאפייניה היחודיים של השפה העברית- קיימת אפשרות מובנת להטיות של פעלים, שמות עצם ותארים. יתרון נוסף- בשילוב עם המתג של Apple, ניתן להנגיש את האפליקציה עבור חלק מהמשתמשים (תלוי בסוג הסריקה הנדרשת למשתמש).

tg2_300_thumb Grid 2
טוב, זוהי לא בדיוק אפליקציה, אבל התוכנה הזו הייתה ועודנה פורצת דרך- גם מערכת תמונות מובנת, גם מנוע דיבור בעברית, גם לוחות מוכנים בשפה הערבית וגם כלי המשמש להכנת לוחות מודפסים בקלות.
בנוסף לכל- יתרונה העצום של התוכנה הזו הוא באפשרויות ההנגשה הרבות כמו התאמה לשימוש במתג ולשימוש במערכת מיקוד מבט. ניתן להתקינה על מחשבים וטאבלטים של Windows.

download SoundingBoard
אפליקציה חינמית ופשוטה המתאימה למשתמשי תת"ח בתחילת הדרך. מאפשרת בניית לוחות תקשורת מותאמים והתנסות ראשונית במערכת תת"ח. יש אפשרות להקלטת מסרים מותאמים והוספת תמונות לפי צרכי המשתמש. כמו כן, קיימת אפשרות לחיבור מתג. בקיצור- חינמי, ראשוני, מותאם למתגים ופשוט לתפעול.

Pogo-Board-appPogo Boards
קרה לכם פעם שהייתם חייבים להכין לוח תקשורת לטיפול של מחר בבוקר ולא היה לכם איך? או שרציתם להכין לילדכם לוח תקשורת מהרגע להרגע? אם עניתם כן על אחת מהשאלות- האפליקציה הזאת היא בשבילכם! זוהי אפליקציית תת"ח לאייפד המאפשרת בניית לוחות מותאמים אישית. בניית הלוחות מתבצעת במחשב וניתן לבנות לוחות מותאמים עם מערכת הסמלים של Symbolstix. ישנה אפשרות להתנסות חינמית של שבועיים- וכך לבנות לוחות תקשורת עם מערכת הסמלים של Symbolstix מהבית!! ניתן להעלות את הלוחות שבניתם לתיקיה הגלובלית (Share) וכך הם ישמרו גם בתום תקופת ההתנסות. לאחר שבועיים של התנסות- נחסמת האפשרות של בניית לוחות חדשים ולאחר חודשיים לא ניתן להיכנס למערכת דרך שם המשתמש שיצרתם אלא אם קונים מנוי.  בקיצור- טוב למשתמשים ראשוניים, מצוין בתור ספריית Symbolstix ביתית ומומלץ להורים המעוניינים בהתנסות חינמית בבניית לוחות.

TinyTap-2Bsmall Tiny Tap
לא בדיוק אפליקציית תת"ח אבל בהחלט ניתן להסב אותה לכזו. האפליקציה מאפשרת בניית לוחות סצנה ומעבר בין לוחות שונים. בקיצור, עם קצת השקעה ניתן לבנות לוחות תקשורת לתפארת! האפליקציה יכולה לשמש כ"לוח לתקופת מעבר" עבור ילדים ובני נוער הנחשפים במסגרת החינוכית לאפליקציית תת"ח ושטרם נרכשה עבורם אפליקציית תקשורת שתשמש אותם גם בבית וגם עבור משתמשים הרגילים ללוח מודפס ומעוניינים להתנסות בלוח תקשורת מדבר..

ולסיום – לכבוד חגיגות התת"ח, מצורף לינק לשיר שהכין צוות וילדי הגנים:

"לעולם בעקבות השמש"- גירסת התת"ח

Facebook Comments
תגובה אחת ↓
נשלח ב ללא קטגוריה, נגישות, תת"ח עם התגית: , , ,
One comment on “חג תת"ח שמח!
  1. הדר זלצר פלאח הגיב:

    רחלי היקרה, וכל הצוות המקסים, אצלכם באיזי, כל יום הוא חג תת״ח שמח!
    מזמינים את כולם ליום העיון הפותח את שנת 2015: תקשורת תומכת ומעצימה אשר יערך ביום שישי בבוקר בשעה 8:30 בקמפוס האוניברסיטה הפתוחה ברעננה. לפרטים
    Israelaac@gmail.com

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.