לא לשכוח לגבות!!! גיבוי אפליקציות ותוצרים באייפד (ואיך זה קשור לדיסק און קי לאייפד?)

מאת רחלי בלום 5 דצמבר 2017

הפעם נתייחס לנושא חשוב מאין כמוהו- גיבוי תכנים באייפד!

גיבוי האייפד והמידע שבו, חיוניים עבור אלו מכם המשתמשים באייפד דרך קבע. כך, תוכלו לשחזר את הנתונים והתכנים שבאייפד במידה והוא יפסיק לעבוד או במידה וימחק בטעות מידע חשוב. גיבוי החומרים שיצרתם חשוב במיוחד עבור אלו המשתמשים באייפד כאמצעי תקשורת (תת"ח) וכאמצעי ללמידה.

חשוב להבדיל בין גיבוי האייפד עצמו לבין גיבוי תכנים שהכנתם (תוצרים) ושנמצאים בתוך אפליקציות.

גיבוי האייפד

גיבוי האייפד מאפשר לשמור רק את המידע הקשור לארגון האייפד והאפליקציות שבו. גיבוי מידע זה יכול לחסוך זמן רב במקרה ויש צורך בשחזור האייפד או בהחלפתו. הגיבוי ששמרתם, יכלול את מסכי האייפד ואת האפליקציות מסודרות בתיקיות וכך, במידע ויהיה צורך בשחזור האייפד או החלפתו, מסכי הבית של האייפד החדש, יראו בדיוק כפי שנראו באייפד הקודם שגיביתם. כמו כן, הגדרות משתמש, הגדרות האייפד (למעט הגדרות תשלום וטביעת אצבע) והתמונות והסרטונים שהיו על האייפד בזמן הגיבוי ישוחזרו גם כן . ניתן לבצע גיבוי למידע הקיים על האייפד בשני אופנים:

  • שמירת המידע על המחשב באמצעות ה- iTunes– יש להתקין את ה-iTunes על המחשב. לאחר מכן יש לחבר את האייפד למחשב ול- iTunes. לאחר מספר שניות בהן המחשב יסונכרן עם האייפד, יופיע לחצן קטן ועליו אייקון של אייפד, עליו יש ללחוץ.

    הלחצן עם האייקון של האייפד מסומן בצהוב

    לאחר מכן, יש לגבות בהתאם לאפשרויות המוצעות. קבצי הגיבוי ישמרו על המחשב או ב- iCloud, בהתאם לבחירתכם. זכרו באיזה מחשב בוצע הגיבוי או באיזה חשבון iCloud הוא נשמר, על מנת שתוכלו בעת הצורך לשחזר.

גיבוי למחשב או ל- iCloud

שחזור מלא של האייפד

  • שמירת המידע בענן וירטואלי iCloud ללא חיבור האייפד למחשב– ניתן לגבות את המידע הקיים על "ענן" אליו מועלים באופן אוטומטי כל אפליקציה או מידע חדש (תמונות, סרטים) בעת חיבור המכשיר לרשת אלחוטית. ניתן לגבות בiCloud דרך ההגדרות במכשיר האייפד.

גיבוי ללא מחשב: 1. ללחוץ על iCloud לכניסה לפרופיל משתמש. 2. ללחוץ על גיבוי לiCloud (יש לגלול מטה). 3. לאפשר גיבוי וללחוץ על 'גבה כעת'. 4. יש לחכות עד שהגיבוי מסתיים.

גיבוי תוצרים

ישנן אפליקציות המאפשרות יצירת תכנים (מסמכים, לוחות תקשורת וכדו'). במידה ואתם משתמשים באפליקציות אלו, מומלץ מאוד לגבות מידי פעם את תוצרי האפליקציות.

ניתן לבצע גיבוי תוצרים בשלושה אופנים:

  • גיבוי התוצרים על המחשב באמצעות ה- iTunes– בדומה לגיבוי הקודם, גם הפעם יש לחבר את האייפד למחשב, להיכנס ל iTunes, וללחוץ על הכפתור הקטן עם האייקון של האייפד (יופיע לאחר סנכרון קצר). לאחר מכן, לחצו על לשונית בשם 'שיתוף קבצים' (המופיעה בסרגל בצד המסך). בתוך 'שיתוף קבצים', תוכלו לראות את כל האפליקציות המאפשרות לגבות תכנים באמצעות שמירתם במחשב (בתוך תיקיה שתבחרו).

    שיתוף קבצים ושמירתם. יש לבחור אפליקציה ואת הקבצים שיש ברצונכם לגבות וללחוץ על "שמור ב" (לא בתמונה)

  • גיבוי תוצרים מתוך האפליקציה– אפליקציות רבות מאפשרות לשלוח קבצים באופן ידני, ל- iCloud, למייל או למשתמש אייפד שבסביבה. כל קובץ שתבחרו לשלוח, ישמר בדרך זו ללא תלות באייפד, וכך יהיה לכם גיבוי במידת הצורך. יש ליצור גיבויים נוספים, אם הוספתם או שיניתם את הקובץ שגובה.

       דוגמא מתוף אפליקציית TouchChat

גיבוי ושמירת לוחות תקשורת מתוך ה-TouchChat. יש להיכנס לתפריט וללחוץ על 'יבוא/יצוא לוח תקשורת'. לאחר מכן יש לבחור ל'ייצא עם AirDrop.

המשך- גיבוי לוחות תקשורת מה- TauchChat: ניתן לשלוח למייל, ל- Dropbox, ל-'קבצים' (באייפדים בהם לא עודכן iOS11, לא תופיע אפשרות זו אלא תופיע האפשרות לשמירה ב- iCloud) או לאייפד של משתמש קרוב (מופיע למעלה)

  • באמצעות כונן Disk on Key (דיסק און קי DOK) ייעודי לאייפד– DOK לאייפד מאפשר לגבות תכנים ותמונות ממכשיר האייפד באמצעות שמירת ב- DOK.
    דוגמא ל- DOK של SanDisk.

    דוגמא ל- DOK של SanDisk.

    ניתן לרכוש DOK בחנויות אלקטרוניקה. לאחר קניית ה- DOK, יש להוריד אפליקציה (לרוב חינמית) שמתאימה לסוג הDOK שרכשתם.

    העברת גיבוי לDOK באפליקציית TouchChat.

    העברת גיבוי לDOK באפליקציית Book Creator

עד כאן לפוסט זה 🙂 . בהמשך, נתייחס אל שמירה וגיבוי של תכנים באפליקציית TinyTap.

וכמובן שנשמח לשמוע מכם על דרכי גיבוי נוספות ובכלל…

Facebook Comments
אין תגובות ↓
נשלח ב ללא קטגוריה עם התגית: , ,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.