תמיכת עכבר באייפד (iOS 13): תוספת מבורכת לכולם!!

מאת: דיינה קאפל, מרפאה בעיסוק || 6 פברואר 2020

ipad with mouse

האם כבר ניסיתם להשתמש באייפד עם תמיכת עכבר? כשניסיתי להשתמש בעכבר עם האייפד, הבנתי שאט אט מכשירים דיגיטאלים אישיים עוברים מהפכה ומעוצבים באופן אוניברסלי. כיום השימוש במחשב ובטאבלט כבר לא כל כך שונה- גם למחשבים יש מסכי מגע ומסך בית המעוצב בתצוגת אפליקציות האופייני כל כך לטאבלטים ולהיפך- השימוש בעכבר כבר לא בלעדי למחשב ועובד מצוין גם עם אייפד. כאשר אופן השימוש דומה בין המכשירים, כל בן אדם יכול לבחור את המכשיר וסביבת העבודה הרצויה לו ללא תלות בדרכי הגישה למכשיר (מגע, עכבר, מקלדת וכדו').

ב- iOS 13, השימוש בעכבר חיצוני עם מכשיר האייפד או האייפון הפך לאפשרי. זוהי בשורה נהדרת מבחינת נגישות ושימוש במכשיר.

עריכת טקסט

במשך שנים, מסגרות החינוך והחינוך המיוחד השתמשו באייפדים ככלי ללמידה אינטראקטיבית. אולם, הכלים לעריכת טקסט (הדגשה, העברת הסמן) היו לא כל כך נוחים לשימוש. השימוש באצבע או בסטיילוס להזזת הסמן למקום המתאים, יכולה להיות מורכבות גם אחרי היכרות רבת שנים עם המכשיר- לא תמיד קל לדייק ולמקם את הסמן במקום הרצוי. כאשר משתמשים בעכבר, הבעיה הזו נפתרת לחלוטין.

Using a regular Bluetooth mouse with an iPad to edit text in the app Pages

Using a regular Bluetooth mouse with an iPad to edit text in the app Pages

גישה מלאה לאייפד עבור אנשים עם מוגבלות מוטורית

שליטה באמצעות עכבר מעניקה גישה ישירה לאייפד עבור אנשים רבים המתקשים להשתמש בו ביעילות באמצעות מסך המגע. עבור אלו עם טווח מצומצם של תנועת יד או זרוע, השימוש בכל שטח המסך והשימוש בג'סטות שונות הדרושות להפעלת האייפד הוא לעיתים בלתי אפשרי. עד היום, עבור משתמשים אלו, לא היה שום פתרון מלבד שימוש במתגים, אולם בשונה מעכבר, אלו לא מעניקים גישה ישירה והשימוש במכשיר פחות יעיל.

כיצד להגדיר תמיכה בעכבר במכשיר האייפד או האייפון?

חיבור העכבר לאייפד פשוט מאוד. אפשר להתחבר עם עכבר אל-חוטי או עכבר עם מתאם לאייפד. כאשר משתמשים בעכבר אל-חוטי צריך בראש ובראשונה לחבר בין האייפד לעכבר באמצעות Bluetooth. לאחר מכן, יש להיכנס לתפריט 'נגישות', ומשם ל'מגע' ולהפעיל את הגדרות ה- Assistive Touch.

הגדרות עכבר

רוצים עוד קצת? הנה שני סרטונים המבהירים כיצד לחבר את העכבר למחשב:

Ablenet:

Macworld:

https://www.macworld.com/article/3405887/how-to-use-a-mouse-with-your-ipad-or-iphone.html

והנה פוסט נהדר המראה כיצד להנגיש ולהתאים את השימוש בעכבר: iGeeksblog

עבור אנשים עם מוגבלות המשתמשים בעכברים נגישים ומותאמים אישית, יש צורך במתאם כמו AMAneo Bti Assistive Mouse Adaptor של CSS Microsystems (בתמונה מטה).

 

אייפד עם עכבר מותאם ומתאם

אייפד עם עכבר מותאם ומתאם

מומלץ לצפות בסרטון של Inclusive Technology המסביר כיצד להשתמש במתאם ה-AMAneo Bti adaptor.

Anti-tremor: מלבד היותו מתאם, ל-AMAneo Bti יש עוד מאפיין ייחודי: יש בו פילטר שנועד לסנן רעידות ולכן מופחתת השפעתן של תנועות לא רצויות והשימוש בעכבר יותר "חלק".

התאמות

בתפריט ה- Assistive Touch יש הגדרות המאפשרות למשתמש התאמות שונות כולל גודל וצבע סמן העכבר, מהירות תזוזת העכבר על המסך ועוד. תוכלו לצפות בדוגמאות אלו בסרטונים המופיעים מעלה.

 

אז תהנו בשימוש בעכבר לאייפד ונשמח לשמוע מכם האם העכבר סייע לכם או למטופלים שלכם.

 

 

 

 

 

Facebook Comments
אין תגובות ↓
נשלח ב assitive touch, הנגשה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.