"אחדות ושונות – הלכה למעשה": סיכום מושבי הטכנולוגיה בכנס הבינלאומי של בית איזי שפירא

21 יולי 2015

מינה

הכנס הבין לאומי של בית איזי שפירא בנושא אחדות ושונות, אשר נערך ב 7-8/7/2015 במלון דן פנורמה בתל אביב, היה מרגש ומעורר השראה. הגיעו מאות משתתפים מ- 25 מדינות שונות.

1

בכנס היו הרצאות מליאה בנושאים שונים ביניהם הרצאה מרתקת "חשיפה חיובית" של הצלם האמריקאי ריק גוידוטי.

4 3 2

ריק, צלם אופנה בין-לאומי החל לפני מספר שנים לצלם אנשים עם מוגבלות. הוא סיפר איך התחיל במסע המיוחד הזה ורואה את החשיבות להדגיש את היופי של כל אדם, תוך התייחסות לאדם ולא למגבלה שלו. בקניון רמת אביב מוצגות תמונות שלו בתערוכה מדהימה.

בבית איזי שפירא זכינו לביקור של ריק ולצילום של הילדים שלנו.

במליאה הוצגו הרצאות חשובות נוספות אשר התייחסו לסטיגמה על תחלואה נפשית, להיבט הנוירו-התפתחותי בקרב מוגבלויות שונות, אחאות ועוד.

ומה היה בתחום הטכנולוגיה?
ינקי מרגלית הציג בהרצאתו חזון של "לקראת עולם ללא מוגבלות" – דיבר על מגמות עתידיות ועל ההתקדמות הטכנולוגית המהירה, כיצד היא נותנת מענה בתחומים שונים וההשפעה שלה על חייהם של אנשים עם מוגבלות.

5

צוות המרכז הטכנולוגי של בית איזי שפירא הוביל שלושה מושבים בתחום הטכנולוגיה:
1. LUDI – Technology and play
במושב זה הציגו דיינה קפל ונעה ניצן מבית איזי שפירא יחד עם שני שותפים שלהם לפרויקט האירופאי- LUDI: Play For Children with Disabilities.

6

דיינה קפל ונעה ניצן הציגו כיצד משחק ומשחקיות באים לידי ביטוי בשימוש באייפד. פעמים רבות מדגישים את השימוש באייפד לצורך תקשורת, חינוך וכלי מסייע. בהרצאה זו, הדגש היה על המשחק למטרת משחק ולא כאמצעי. באמצעות שימוש בדוגמאות ניתן היה לראות כיצד משחק ומשחקיות מתבטאים בשימוש באייפד וכמה זה משמעותי לילדים עם מוגבלות ומשפחותיהם.

Pedro Encarnacao הציג עבודה מדהימה על השימוש ברובוטים של לגו באמצעות מערכת מיקוד מבט בסביבות לימודיות. ראינו איך אפשר להשתמש בתוכנה גריד 2 לצורך תקשורת והפעלת רובוט באותו זמן במהלך שיעור בכתה. ניתן להתרשם מהעבודה כאן.

Ben Robins הציג את הרובוט "קספר" ואת העבודה המרתקת שנעשית עם קספר בקרב ילדים עם אוטיזם. בסרטים של בן ראינו איך ילדים לומדים כישורים חברתיים שונים עם ילדים ומבוגרים שסביבם בזכות הנוכחות של קספר.
תוכלו לראות את קספר כאן באתר הפרויקט ובYouTube.

2. "טכנולוגיה פורצת מוגבלות" – מושב דינאמי אשר נערך בסגנון TED (לכל מציג ניתנו 10 דקות להציג את המיזם שלו). ראינו הצגות קצרות של 5 סטארטאפים שפיתחו טכנולוגיות שיעשו הבדל משמעותי בחיים של אנשים עם מוגבלות:
Sesame Enable: שרון בסר הציג פתרון של סמארטפון הניתן לתפעול מלא ללא מגע, רק באמצעות תנועות ראש, מיזם חשוב שזכה לפרסים רבים.
Philosoft Mobile: שמואל נאמן הציג פתרון נוסף לתפעול והנגשת טלפונים סלולאריים, באמצעות הפעלות קוליות. מיועד ללקויי ראיה ועיוורים.
UPnRide: אורן תמרי הציג מכשיר ניידות חדשני המאפשר ניידות בעמידה במקום ישיבה עבור אנשים המשתמשים בכיסאות גלגלים.
EyeCanTouch: מעיין כהן ואבי אלפסי הציגו פלטפורמה המאפשרת הנגשת משחקים בעולם הפיזי באמצעות מערכת מיקוד מבט.
EyeMusic: שחר מיידנבאום הציג טכנולוגיה המאפשרת "לראות עם האוזניים" – התמרה חושית על ידי שימוש בערוץ האודיטורי ומנגנוני מוח.

3. "טכנולוגיה בחינוך" – במושב זה הציגו חני שמרלינג וענת ריזנמן, מורות מבית ספר לחינוך מיוחד בבית איזי שפירא, כיצד הן משלבות את האייפד בסביבות לימודיות שונות. הן הציגו כיצד האייפד יכול לשמש ככלי מעודד השתתפות באירועי בית הספר, ככלי להכנת שיעורים וככלי עזר המחליף מחברת ודפי עבודה.

7

הן התייחסו לאפליקציות הבאות:
App Store | Google Play ) Tiny Tap )
App Store ) Bitsboard )
App Store ) Pages )
App Store ) Snap Type )
App Store ) Cabinet )
App Store ) TouchChat )

אורית אלמוג ועדי נאמן הציגו את המאפיינים החשובים לפיתוח אפליקציות מונגשות. הוצגו האפליקציות הבאות של מט"ח שאמורות לצאת בקרוב:
V-TasKit – כלי חזותי לארגון משימות וסדר יום. האפליקציה הינה ממשק פתוח מבוסס יומן. המשימות מופיעות בלוח השנה כאירועים, וכל אירוע ניתן לפרק לפעילויות.
Me & Myself  –  אלבום אינטראקטיבי המזמן הצגה אישית של המשתמש, תחביביו והעדפותיו תוך פעילויות משחקיות מהנות.
TableIt! – האפליקציה  מזמינה את התלמיד לארגן ידע וחוויות בתחומים שונים, באמצעות כלי ייחודי וידידותי ליצירת טבלאות, המותאם ליחידים עם צרכים מיוחדים.
ולמי שעוד לא מכיר, מומלץ לבדוק את שתי האפליקציות האחרות של מט"ח:
iDO היגיינה
iDO להתלבש

לסיכום, היה כנס מרתק ופורה. הטכנולוגיה תפסה מקום חשוב ודומיננטי בכנס. למאמרים בנושא טכנולוגיה ותיעוד הכנס שיעלה בקרוב (וידאו, מצגות ועוד), נא היכנסו למאגר הידע החדש שלנו.

For people without disabilities, technology makes things easier.

For people with disabilities, technology makes things possible.

Facebook Comments
אין תגובות ↓
נשלח ב כנסים, ללא קטגוריה עם התגית: , ,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.