אפליקציות ורעיונות לפעילויות לחג החנוכה

מאת: רחלי בלום 2 דצמבר 2015

חנוכה כבר ממש בפתח ונשאר לנו מעט זמן להתכונן לקראתו. אז הנה לפניכם כמה רעיונות ופעילויות שיעזרו לכם להתכונן לחג וליהנות במהלכו:

לשחק בסביבון יחד עם כולם

icon175x175 Dreidel, Dredel, Dradel (להורדה: AppStore)-
אפליקציה פשוטה המאפשרת לסובב סביבון בעזרת שתי לחיצות רצופות על הסביבון שמופיע על גבי המסך. המשחק פשוט ונחמד ומאפשר לסובב את הסביבון בקלות, כך שגם אנשים המתקשים בכך בדרך כלל, יכולים להצטרף אל משחק הסביבון המסורתי. שימו לב לכך שהאפיקציה היא יבוא ישיר מחו"ל, כך שתתקשו למצוא את האות פ' על גבי הסביבון 🙂

להכיר את מושגי החג דרך משחק

BitsBoard (להורדה: AppStore)-
אנחנו אוהבים מאוד להשתמש באפליקציה זו ליצירת משחקים. גם הפעם, לרגל החג, נכנסנו לקטלוג הלוחות של אפליקציית BitsBoards ומצאנו לוחות רבים העוסקים בחנוכה. עכשיו, כל שנותר לעשות, הוא להוריד את הלוחות (שמגיעים גם עם הקלטות) ולהתחיל לשחק! על מנת למצוא את הלוחות, כתבו בשורת החיפוש את המילה 'חנוכה' בעברית, ותקבלו לוחות מתאימים. אנחנו, הורדנו את הלוחות שיצר בחור בשם עוז והילדים ואנחנו נהננו מהם מאוד.
 

להכין לביבה יחד

Toca Kitchen (להורדה AppStore)-
פעם נוספת הסבנו את אחת האפליקציות האהובות עלינו – Toca Kitchen לצורך החנוכה. בעזרת האפליקציה הכנו לביבה חמה וטעימה – הוצאנו תפוח אדמה מהמקרר, הכנסנו למערבל וטיגנו במחבת. לסיום, נתנו לדמות החביבה לטעום את הלביבה וכולם היו מרוצים.

להדליק חנוכיה וירטואלית

downloadMenorah (להורדה AppStore | GooglePlay)-
בכל אחד משמונת ימי החנוכה, מדליקים נרות וככל שהחג מתקדם נוספים עוד נרות לחנוכיה. באפליקציה זו, ניתן להדליק נרות, בהתאם ליום המתאים ולאחר מכן, לשמוע את שירי החג. על מנת להדליק את הנרות, יש לגעת בשמש, לגרור אותו על גבי המסך ולהדליק באמצעותו את שאר הנרות שבחנוכיה.

 

תרגול מיומנויות חשבון

Match8 (להורדה AppStore | GooglePlay)-
חג החנוכה נמשך 8 ימים ואפשר לנצל את העיסוק במספרים ובספירה לצורך תרגול מיומנויות חשבון. באפליקציה זו, יש לחבר את הנרות יחד ולהגיע כל פעם לסכום של 8.

משחק חנוכה אינטראקטיבי

icon128

My Menorah (להורדה AppStore | GooglePlay)-
משחק אינטראקטיבי הכולל הדלקת נרות, משחק בסביבון, דמי חנוכה ואפילו- מתנות וירטואליות. על מנת להתחיל לשחק, יש להתאים את שפת המשחק לעברית. בנוסף, בתפריט בצד, ניתן לבחור אחד משירי החג ולהאזין לו.

 

והנה עוד כמה רעיונות ומשחקים מקסימים שהופיעו לפני כשנה בבלוג ובטוח שתוכלו ליהנות מהם גם השנה:

הכנת כרטיסי ברכה לחג

האפשרויות להכנת כרטיסי ברכה באייפד הן רבות! המצלמה שבאייפד, מאפשרת לנו לצלם תמונות ולהופכן לכרטיסי ברכה לחג. את התמונות שצילמנו, אפשר לקשט דרך אפליקציות לציור כמו Doodle Buddy ו-PaintSparkle ולאחר מכן, להדפיסן או לצרפן לאלבום חג באמצעות אפליקציות כמו Tiny Tap או Story Creator. ליצירתיים- ניתן גם לצלם סרטון ולהכין ממנו ברכה מצולמת לחג או סרטון המספר את סיפור החנוכה.

התאמות סביבתיות לעידוד יוזמה והשתתפות
חנוכה הוא חג של מפגשים משפחתיים וחברתיים – מידי ערב, במשך שמונת ימי החג, אנחנו מתכנסים סביב החנוכיה להדלקת נרות עם המשפחה או החברים. לא פעם, האירוע נמשך כל הערב וכולל ארוחת ערב חגיגית (עם הרבה שמן, כמיטב המסורת..) ומשחק עם הסביבון. על מנת לעודד את השתתפותם הפעילה של ילדים עם מוגבלויות באירועים אלו, אפשר להכין לוחות תקשורת יעודיים לחג שיאפשרו לילדים להביע עצמם בדרך היעילה ביותר. כדאי לחשוב על מסרים שמתאימים לילד שלכם – 'אני רוצה סופגניה עם/בלי ריבה' או 'עכשיו תורי לסובב את הסביבון' ולהוסיף שירים, כדי שילדכם יוכל להצטרף לשירה משותפת. אם ילדכם חובב צילום, הוא גם יכול לצלם תמונות משפחתיות באייפד, זוהי יכולה להיות דרך נהדרת בה הוא ייקח חלק בפעילות. אפשרויות אלו מתאימות גם לילדים שמפעילים את האייפד בעזרת מתגים.

פעילות כיתתית לחג החנוכה 
באמצעות אפליקציית Tiny Tap הכנו משחק ובו מסך המחולק לארבע אותיות, בהתאם לאותיות שעל גבי הסביבון (נ, ג, ה, פ). מאחורי כל אות שעל המסך, מסתתרת פעילות חברתית אחרת – ריקוד לשיר חנוכה, קישוט סופגניה ענקית, הכנת מגדל מטבעות ופאזל של חנוכיה. בתחילת הפעילות, כל ילד מסובב סביבון (סביבון רגיל או סביבון שנמצא באייפד) ולאחר מכן, בהתאם לאות שיצאה לו, הוא צריך למצוא את האות הנכונה באייפד ולהשתתף בפעילות שנבחרה יחד עם כל חבריו.



ולסיום.. אנו שוב רוצות לשתף אתכם בשני משחקים מקסימים שהכנו לכבוד החנוכה. ניתן להוריד את המשחקים דרך אפליקציית Tiny Tap– רק לכתוב את שם המשחק בשורת החיפוש שבאפליקציה- ותוכלו להתחיל לשחק! לאחר הורדת המשחקים, ניתן לערוך שינויים- ניתן לשנות את ההקלטות או להפחית את מספר העמודים וכך להתאים שפתית ותוכנית את המשחק לילדכם.. תהנו!

  חנוכה: משחק התאמות של תמונות ומילים
 חנוכה הגיע, ושוב אנחנו פוגשים את חגי וחגית. הפעם, במשחק של התאמות תמונות ומילים של סמלי החג.

 

 חג החנוכה של חגי 
גם במשחק זה תפגשו את חגי ובני משפחתו. יחד עם חגי, תוכלו לצייר ציור לכבוד החג  ובדרך, להכיר את מושגי החג.



 

 

אז שיהיה לכולנו חג חנוכה שמח!!

מחכים לשמוע כיצד האייפד משמש אתכם בחגיגות החג!

Facebook Comments
אין תגובות ↓
נשלח ב ללא קטגוריה, פעילויות לחגים עם התגית: , , , , , , ,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.