אפליקציות מומלצות לתיאום עין-יד

מאת: נעה ניצן 8 מרץ 2015

אשמח לשתף בשתי אפליקציות נהדרות שפותחו על-ידי מרפאים בעיסוק (אך מומלצות כמובן לכולם).
אני אוהבת להשתמש באפליקציות האלה לתרגול מיומנויות כמו דיוק מוטורי הן לצורך תפקודי מוטוריקה עדינה וגרפו-מוטוריקה, והן לתפקודי ידיים הקשורים לתפעול הטאבלט עצמו כמו הקלדה ושימוש באפליקציות תת"ח. בנוסף, המשחקים מאד יפים וברורים וניתן להשתמש בהם כאשר רוצים לתרגל עם ילדים ובוגרים פעילויות שונות הדורשות דיוק, ריכוז והתמדה ומיומנויות נוספות הקשורות להרגלי למידה.

Ready to Print
ready to printאפליקציה מדהימה לתרגול מיומנויות קדם-כתיבה שונות. ניכרת השקעה רבה בעיצוב ובגרפיקה וזה חשוב מאד במשחקים מסוג זה שלעתים מאתגרים ילדים ובוגרים עם לקויות שונות. בכל המשחקים יש שימוש במגוון רחב של תמונות של דמויות וחפצים מוכרים מחיי היום-היום. בכל משחק מספר שלבים ברמת קושי עולה. מומלץ מאד להיכנס לאתר שלהם בו יש מידע רב וגם קבצים רבים עם דפי עבודה להדפסה שזה מדהים! כך ניתן לעשות העברה מיידית לאחר השימוש באפליקציה לדפי עבודה וכלי כתיבה "אמיתיים". למי שמתאים ניתן להשתמש בסטיילוס (עט מותאם למסך) במקום עם האצבע וכך לתרגל את האחיזה לפני המעבר לכלי הכתיבה.
ניתן להורדה בתשלום  ב iTunes  לאייפד וב Google Play לאנדרואיד.

במסך הראשי של האפליקציה, ניתן לראות את עשרת המשחקים. כל משחק מיועד לתרגול מיומנות אחרת: הצבעה, פינץ' (תנועת הפינץ' על המסך מדמה את התנועה שאנחנו עושים כשאנחנו רוצים להגדיל ולהקטין את המסך), גרירה, התאמת צורות, חיבור נקודות, מתיחת קוים בתוך שביל ועוד.

Ready to Print

במשחק "Touch" צריך להצביע על אובייקטים שונים על המסך (כך זחל הופך לפרפר, זרע לפרח, תפוח למיץ ועוד), והוא מקסים ומצאתי אותו יעיל ושימושי מאד עם מגוון משתמשים. במשחק השבילים יש בכל מסך שבילים ברוחב נוח מאד עם דמויות וחפצים אחרים, צריך למתוח קו ביניהם (נר ועוגה, כדור וחיילי באולינג, ילדה בכסא גלגלים וכדור ועוד), וגם הפידבק מאד יפה. שימו לב שניתן להמשיך בקו גם אם יוצאים מהשביל ובכך הסיכוי לתחושת תסכול יורד (זה לפעמים חסרון בכך שאין פידבק שלילי מספיק משמעותי). בעיה קטנה לכותבי העברית היא שהתנועה היא משמאל לימין.

rtp

גם המשחקים של חיבור נקודות וכתיבת אותיות (באנגלית) ומספרים מוצלחים מאד. לאחר התרגול (חיבור נקודות או כתיבה בתוך שביל) ההתנסות היא חופשית.

rtp2

ויש גם משחק של ציור חופשי בצבעים שונים, פעילות כזו מצוינת כהכנה לציור על הדף ה"אמיתי".

rtp ציור

קיים מסך הגדרות בו ניתן לעשות שינויים רבים כולל בחירה לגבי מעבר אוטומטי בין שלבים, גודל הפינץ' הדרוש ועוד.

מסך הגדרות

rtp הגדרות

תוספת מצוינת: ניתן לעקוב אחר ביצועים ולהכניס שמות משתתפים.

Dexteria Jr
dexteriaהאפליקציה כוללת משחקים המערבים תרגילים לידיים ולאצבעות לשיפור מיומנויות מוטוריקה עדינה והכנה לכתיבה. האנימציה והמוזיקה מוסיפה כיף למשחק לעודד את ההשתתפות של הילדים. האפליקציה היא של חברת BinaryLabs . כדאי להיכנס לאתר שלהם ולהתרשם מאפליקציות נוספות שפותחו על ידם, ניתן להירשם לרשימת התפוצה שלהם דרך האתר. ניתן להוריד את האפליקציה בתשלום  ב iTunes.

dexteria_1

באפליקציה יש שלושה משחקים בכל משחק יש מספר שלבים ברמת קושי עולה :
1. "Squish the Squash" : פעילות הדורשת הפרדת אצבעות ודיוק. צריך לגעת בדלעת ולפוצץ אותה.

2. "Trace & Erase" : פעילות לתרגול תיאום עין-יד ודיוק. מתיחת קו בתוך השביל ולאחר מכן מוחקים את הקו ומתגלה התמונה של הילד או מה שמולו (לפי כיוון המצלמה). שימו לב, חייבים להגיע עד לכוכב שבסוף השביל, אם הקו יוצא מהשביל הוא הופך לאדום, אבל עדין אפשר להמשיך.

dexteria2

3. "Pinch the Pepper": פעילות לתרגול תנועת פינ'ץ. צריך לפוצץ את הפלפלים על ידי תנועת פינץ'.

גם כאן ניתן לעקוב אחר הביצועים, על-ידי לחיצה על "report" .

לסיכום, יש משחקים רבים שניתן להשתמש בהם לתרגול מיומנויות הקשורות לתפקודי ידיים, בחרתי להביא שתיים מוצלחות במיוחד, שמאגדות בתוכן מספר משחקים לתרגול מיומנויות שונות, והן מאד מתאימות לאוכלוסיות ברמות שונות ובגילאים שונים.

תהנו!!

Facebook Comments
2 תגובות ↓
נשלח ב אפליקציות, ללא קטגוריה עם התגית: , ,
2 comments on “אפליקציות מומלצות לתיאום עין-יד
  1. קרן הגיב:

    תודה על המידע. האם את יכולה להמליץ על אפליקציות אייפד לפעוטות עם קשיים מוטוריים, בתחילת דרכם בתתח, על מנת לתרגל לחיצה ברורה על אובייקט ,עדיף נייח, להבדיל מהחלקת האצבע שלא תיצור תגובה? צריך רקע שקט יחסית, תגובה מעניינת וקצרה ללחיצה, וחוסר תגובה לכל תנועה אחרת על המסך.
    אני רואה שקשה להם ללמוד את עניין הלחיצה על תמונה, הם מחליקים עליה, משאירים את האצבע, עוברים מהר לתמונה אחרת, אוחזים בשתי ידיים וכו'. אשמח להמלצתך ולטיפים נוספים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.