הצצה אל החידושים והשינויים במערכת ההפעלה הבאה של האייפד

מאת: דיינה קאפל, מרפאה בעיסוק || 25 יוני 2019

Apple’s WWDC

בשורות משמחות מכנס המפתחים הבינלאומי של Apple. בכנס נחשפו חידושים רבים שעתידים להיות במערכת ההפעלה הבאה של האייפד ושל שאר מכשירי Apple וצוות הטכנולוגיה שלנו החליט לבדוק ולהכיר מקרוב את המאפיינים החדשים שיכולים לשדרג את חווית השימוש באייפד ולסייע למשתמשים עם מוגבלויות וצרכים שונים. הנה לפניכם הצצה למספר חידושים שאנחנו כבר ממש מחכים להם…

iPadOS

כיום, לאייפדים ולמכשירי האייפון יש את אותה מערכת הפעלה. ולשמחתנו מצב זה הולך להשתנות בקרוב עם שיחרורה של מערכת הפעלה חדשה שתהיה ייעודית למכשירי האייפד, iPadOS. מערכת הפעלה ייעודית, תאפשר שימוש מותאם יותר ויצירתי במכשירי האייפד ותאפשר לנצל ביעילות את יתרונות המסך הגדול של המכשיר. מערכת ההפעלה תתאים לאייפדים מסוג: אייפד Air דור 2-3, אייפד Mini דור 4-5, אייפד דור 5-6 וכל סוגי האייפד Pro.

בין החידושים שיהיו במערכת ההפעלה הזו, ישנם לא מעט שינויים שיכולים להשפיע רבות על השימוש היומיומי במכשיר האייפד ולסייע לתלמידים ובוגרים עם מוגבלויות. חלק מהחידושים שנציג אינם נחשבים באופן רשמי כ"אפשרויות הנגשה", ועל כן הם לא יופיעו תחת הגדרות הנגישות באייפד. מכיוון שחידושים אלו יכולים לסייע בהנגשת האייפד ללמידה ובאופן כללי, לשימוש מותאם יותר במכשיר, חשוב שנדע על קיומם:

  • עבודה במקביל על שני קבצים שונים באותה אפליקציה- לדוגמא, שני קבצי מסמכים של אפליקציית Pages, פתוחים במקביל על המסך.

שני קבצי מסמכים של אפליקציית Pages, פתוחים במקביל על המסך.

  • עיצוב חדש של מסך הבית- על מסך הבית תהיה אפשרות להוספת וידג'יטים (Widgets), וכך מידע חשוב שהמשתמש יבחר, יהיה מוצג על גבי מסך הבית כל הזמן וישתנה בהתאם (למשל, מידע מתוך היומן, תחזית מזג האויר, משימות, חדשות וכדו').
  • מחוות (ג'סטות) לעריכת טקסט- בין המחוות החדשות תהיה למשל האפשרות לבחור מילה באמצעות לחיצה כפולה, לסמן משפט באמצעות לחיצה משולשת ולסמן פיסקה באמצעות לחיצה מרובעת.
דוגמאות נוספות למחוות עריכת טקסט חדשות

דוגמאות נוספות למחוות עריכת טקסט חדשות

  • אפשרויות חדשות במקלדת הוירטואלית של Apple- במערכת ההפעלה החדשה תהיה אפשרות לכווץ את המקלדת ולגרור אותה למקומות שונים על גבי המסך. אפשרות זה תקל על אלו המעוניינים להקליד ביד אחת. בנוסף, במקלדת המתחדשת של Apple תהיה אפשרות מובנת לשימוש ב"Swipe", הקלדה באמצעות החלקה של האצבע על המסך ללא צורך בהרמתה.
Shrink and move keyboard on the screen. QuickPath typing.

המקלדת המתחדשת

לקריאה נוספת: https://www.apple.com/ipados/ipados-preview/

 

Dark ­­­Mode

'מצב חשוך/כהה'- אמנם, זהו לא מאפיין נגישות רשמי ובודאי שזה לא מחליף את הגדרות הנגישות הקשורות לצבעי המסך, אך העיצוב החדש של המסך הכהה מקל על העיניים ומתאים יותר לסביבות בהן יש מעט אור. עבור חלק מהאנשים, זהו בדיוק הקונטרסט הנדרש עבורם על מנת להשתמש במכשיר באפקטיביות. מאפיין זה יהיה בכל המכשירים של Apple וניתן יהיה להפעילו במרכז הבקרה של המכשיר או לכוון שעה מסוימת בה הוא יחל לפעול אוטומטית.

Screenshots of an iPhone in Dark Mode: Calendar, Maps, App Store, and Music

מסך מוחשך באפליקציות שונות: יומן, מפות, ספריית מוזיקה וחנות האפליקציות.

עם השקת מערכת ההפעלה החדשה, מצב זה יהיה זמין בכל האפליקציות של Apple ומפתחי אפליקציות יוכלו להתאים מצב זה גם לאפליקציות שלהם. לקריאה נוספת

 

Voice Control

במערכת ההפעלה החדשה ניתן יהיה לשלוט במכשיר באמצעות פקודות קוליות בלבד.

  • מיספור האפשרויות וחלוקה למשבצות (Grid)- על ידי אמירת הפקודה "הראה מספרים", מספרים קטנים יופיעו על המסך בצידו של כל פריט. ניתן יהיה לבחור באפשרות הרצויה באמצעות אמירת המספר המשויך לבחירה הרצויה.
צילום מסך של שיטת המיספור והחלוקה למשבצות

צילום מסך של שיטת המיספור והחלוקה למשבצות. לחצו על התמונה לצפיה בסרטון המדגים זאת

  • משלב זיהוי דיבור משופר היכול להקל על אנשים עם לקויות בדיבור (כגון, גמגום)

תמיכת עכבר ב- iOS וב- iPadOS

תוספת משמעותית זאת הגיעה לאחר שנים של ציפיה! שימוש בעכבר להפעלת האייפד!! כרגע, אופציה זו נוספה כאחת מאפשרויות הנגשת המכשיר והיא תמוקם תחת 'Assistive Touch' השימוש בעכבר הותאם במיוחד עבור משתמשים קצה. יחד עם זאת, אין ספק שאפשרות זאת תקל על השימוש של כולם במכשיר.

  • העכבר יתחבר למכשיר דרך שקע ההטענה המחובר לכבל USB או באמצעות Bluetooth.
  • ניתן יהיה לחבר סוגי מצביעים נוספים כגון, עכבראש, וכך לאפשר שימוש במכשיר למגוון רחב יותר של משתמשים.

אתם מוזמנים לצפות בסרטון מבית AbleNet המספק הסבר מפורט לשימוש במצביעים באייפד:

video from AbleNet

לצפיה בסרטון, לחצו על התמונה

 חזרו אלינו למידע נוסף עם יציאת מערכת ההפעלה החדשה באוקטובר על שלל חידושיה!!

לקריאה נוספת:

https://coolblindtech.com/apple-revamps-the-accessibility-menu-in-ios-13/?fbclid=IwAR3OHknIWKDK1qVbmz5IyO-Q2P29c-CpbIafMKAZ4PgL_lmDl_d3cTRL0Tc

https://www.techradar.com/news/ios-13-features

https://9to5mac.com/2019/06/05/ios-13-wwdc-accessibility/?fbclid=IwAR2gechdfmIfPFZJPxS6nE8vOKpqpuvW9iea9hFWOf8EK165DlTJXtstHSY

https://www.theverge.com/2019/6/3/18647071/apple-ipad-os-mouse-support-wwdc-2019

https://www.macrumors.com/2019/06/06/apple-accessibility-drive-for-iphone-ipad-mac/?fbclid=IwAR2Z-Nw3oMxDeZbuI24c6NyvX6fWJmfwdVbWkOODF-LEA92CbbyI-SKrGo8

Facebook Comments
אין תגובות ↓
נשלח ב ללא קטגוריה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.