כיף עם הזחל הרעב: אפליקציה לעבודה על מגוון מטרות טיפוליות 

מאת: רחלי בלום, קלינאית תקשורת || 5 ינואר 2022

זוכרים את הטמגוצ'י, חיית המחמד המפוקסלת מסוף שנות ה-90? אז האפליקציה My Very Hungry Caterpillar היא שילוב של חיית המחמד הדיגיטלית מפעם והסיפור "הזחל הרעב" שמשדרגת את שניהם! באפליקציה, הזחל הקטן והרעב מהסיפור הופך לחיית מחמד בה צריך לטפל – להאכיל בזמן, להשכיב לישון בערב ולספק לה פעילויות מהנות לאורך היום כמו משחק בבועות סבון, טיפול בגינה ועוד.

הזחל הרעב אוכל תפוח

מידי יום, ורק לאחר שהזחל הרעב אכל פירות ונהנה מספיק, צריך להשכיב אותו לישון ובבוקר, הזחל קם קצת יותר גדול אבל גם קצת יותר רעב… מי שמכיר את הסיפור ודאי לא יופתע, שלאחר מספר ימים, הזחל שלנו נכנס לתוך פקעת והופך לפרפר, ממש כמו בסיפור.

הזחל מפוצץ בועות סבון

ילדים שמכירים את הסיפור וגם אלו שלא, נהנים מאוד מהאפליקציה ואנחנו משתמשים בה לעבודה על מגוון עבודות טיפוליות. אז קבלו טיפ קטן מאיתנו לעבודה עם משתמשי תת"ח. מכיוון שהזחל אוהב לעשות דברים שכולנו די אוהבים לעשות כמו לשחק, לאכול ולישון ומכיוון שהדמות החביבה והמוכרת מעוררת מוטיבציה אצל ילדים רבים, אנו משתמשים באפליקציה ללימוד חוויתי של פעולת הניווט בלוח התקשורת האישי שלהם. כך מצד אחד הילד לומד להכיר את הלוח יותר טוב ולומד לעבור ביעילות בין לוחות שימושיים ויומיומיים ומן הצד השני, הזחל היקר שלנו זוכה ליהנות מיום גדוש בפעילויות מהנות (ואנחנו זוכים לעבודה על המטרות הטיפוליות כמובן. win win win situation).

בנוסף, אנו משתמשים באפליקציה לעוד מגוון מטרות כמו הרחבת אוצר מילים פעלי ובניית צירופים או משפטים. לעיתים, אנו גם משתמשים בלוח סמלים כתמיכה ויזואלית בזמן המשחק המשותף באפליקציה. הנה דוגמא ללוח שהכנו למשחק:

לוח תקשורת עם אוצר מילים תואם את האפליקציה

ולאלו המתכוננים לט"ו בשבט, רק נספר שהזחל הקטן והרעב לא רק אוכל אלא גם דוגל בקיימות ועל כן מגדל את רוב הפירות שלו בעצמו. מידי יום יש לקטוף את הפירות הגדלים על העץ ולהשקות את שיחי התותים ועציצי הפרחים.

הזחל הרעב בגינתו הפורחת

אז לאלו שכבר רצים להוריד את האפליקציה, כדאי שתדעו שהיא חינמית להורדה מחנות האפליקציות אך בגירסא זו, חלק מהפונקציות חסרות או לא מופיעות במלואן. המחיר המלא הוא בסביבות ה- 17 ש"ח. שווה כל שקל. ניתן לרכוש מתוך האפליקציה.

הזחל שלנו הפך לפרפר

Facebook Comments
אין תגובות ↓
נשלח ב ללא קטגוריה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.