לקראת הפסח – רעיונות ופעילויות לחג

מאת: דיינה קאפל ורחלי בלום 5 אפריל 2016

האביב כבר ממש בפתח ואיתו מגיע חג הפסח. מחיפוש מהיר בחנות האפליקציות, מצאנו לא מעט אפליקציות מתאימות לקראת החג, המספרות את סיפור יציאת מצרים ומציעות פעילויות מהנות תוך היכרות עם מושגי החג.

Moses – Kids Learn the Biblical Story  (להורדה AppStore | GooglePlay)
icon175x175סיפור אינטראקטיבי עם תמונות מרהיבות המתאר את סיפור יציאת מצרים.
הסיפור, במקור באנגלית, אך ישנה אפשרות להקליט את הכל בעברית (ההקלטות נשמרות לכניסות חוזרות). במידה וזה מתאים לילד- ניתן להקליט את הסיפור יחד איתו וכך לשחזר את הסיפור יחד. האפליקציה גם מגיעה עם תוספות נחמדות- דפי צביעה, פאזלים ומשחק זיכרון בנושא החג.


Moses HD 
(להורדה AppStore)
downloadלאלו מכם, שרוצים סיפור מוכן בעברית ללא צורך בהקלטות, זאת האפליקציה המתאימה! סיפור אינטראקטיבי בעברית ובאנגלית סביב סיפור יציאת מצרים.

 

My Pesach (להורדה AppStore | GooglePlay)
לכידהאפליקציה זו כוללת סיפור אינטראקטיבי ופעילויות לקראת הפסח. בין הפעילויות השונות תוכלו למצוא "דפי צביעה" מתאימים לחג. אפליקציה זו פותחה על יד חברת App Sameach, המפתחת אפליקציות על חגי ישראל במספר שפות (עברית, אנגלית, צרפתית, איטלקית וספרדית). מומלץ להיכנס לאתר שלהם ולהתרשם.


הגדה לפסח

Image-1את ההגדה שלנו, הכנו באמצעות אפליקציית TinyTap, ומשולבים בה סמלי SymbolStix למשתמשי תת"ח. חפשו אותה בספריה של האפליקציה או היכנסו דרך הקישור המצורף, אולי היא מתאימה גם לכם.
מי שמחפש אחר אפליקציה לקריאת ההגדה, ימצא אפשרויות רבות ברחבי הAppstore  והGoogle Play. אחת מההגדות שמצאנו ואהבנו היא ההגדה של "ילדים בסיכוי" שהוכנה בשיתוף עם חנוך פיבן.

 

בנוסף, מצורפות עוד 4 פעילויות שהכנו ב-Tiny Tap וניתן להורידן דרך הקישור או דרך חיפוש בספריית האפליקציה:

אחד מי יודע
Image-1בבית הספר שלנו, הכינו את השיר "אחד מי יודע" וגם בו משולבים סמלי SymbolStix.
ניתן להוריד דרך הספריה של TinyTap או דרך הקישור.

 

מחפשים את האפיקומן עם חגי
Image-1משחק מקסים מבית היוצר של המורה ענת. חגי, מחפש אחר האפיקומן. אנא עזרו לו בחיפושים.

 

 

קריאה וכתיבה לפסח
קריאהעוד פעילות מקסימה שיצרה המורה ענת. בפעילות זו מתרגלים קריאה וכתיבה של משפטים העוסקים בחג הפסח תוך שימוש בסמלים של SymbolStix.

 

 

עשר מכות מצרים
Caffptureפעילות לימודית על עשרת המכות.

 

 

ג'ינג'ים
אלו שיש ברשותם מנוי לאתר "ג'ינג'ים", יוכלו ליהנות ממשחק שבו מתרגלים הקלדת מילים הקשורות לחג הפסח. בהגדרות המשחק תוכלו לבחור את סוג המקלדת (מקלדת סטנדרטית / וירטואלית) והאם להוסיך רמזים ויזואליים או אודיטוריים.

גינגים

Jewish Interactive
האתר של Jewish Interactive מציע רעיונות לפעילויות לחג תוך שימוש בכלי היצירה שלהם JI Studio (זמין להורדה ב AppStore או להורדה ל-PC ול-MAC). באמצעות כלי זה ניתן ליצור סצנות מתוך סיפור יציאת מצרים או להכין את קערת הסדר. אפשר לשמור את הסצנות שהוכנו כתמונה ולהשתמש בזה ליצירת פעילויות נוספות (כרטיסי ברכה לחג, סיפור בTinyTap ).

חו

אם אתם מחפשים פעילויות להיכרות עם מושגי החג, TinyTap ו-Bitsboard הן אפליקציות מצוינות! זכרו-  בשתי האפליקציות יש ספריות לשיתוף משחקים, אז לפני שאתם מכינים וטורחים על הכנת משחק- כנסו לספריות, יש שם אוצרות!! וגם- אל תשכחו לצלם חוויות מהחג.. אפשר אחרי זה להכין מהן סרטונים ואלבומי חוויה!

חג חירות שמח לכולם!

Facebook Comments
אין תגובות ↓
נשלח ב ללא קטגוריה, פעילויות לחגים עם התגית: , , ,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.