"עוד שנה פה נפתחת…"

מאת: ענת ריזנמן, מורה לחינוך מיוחד 10 ספטמבר 2017

שנת לימודים חדשה בפתח, ההתרגשות בשיאה, פרפרי הבטן כבר פרשו כנפיים ונשות ואנשי החינוך כבר מתכננים, מתכוננים, מקשטים, מסדרים ומעצבים את השנה החדשה שתהיה מפתיעה, מרגשת, חוויתית, מלמדת, מוצלחת ומתאימה עבור כל תלמיד ותלמידה בהתאם לצרכיהם.

כמורה לחינוך מיוחד, המחשבה על פעילויות לשבוע הראשון ללימודים מצריכה לא מעט הכנות וחשיבה מחוץ לקופסא, במטרה להפוך כל פעילות למשמעותית, חוויתית, תואמת גיל, מגבשת ומהנה ושתביא כל תלמיד ותלמידה למקסימום שיתוף פעולה ואפשרות להביא את עצמם לידי ביטוי כל אחד בהתאם ליכולותיו.

אחד הכלים המשמעותיים בו אנו מרבות להשתמש הינו האייפד. דובר רבות על היותו כלי עזר עבורה המורה להעברת חומרי למידה ופעילויות באופן שמאפשר לילדים שותפות פעילה והגברת מוטיבציה. מכאן המחשבה להשתמש בו גם לפעילויות פתיחת השנה. באמצעות האפליקציה Tiny Tap  אשר מהווה פלטפורמה ליצירת משחקים מותאמים לפי הצורך של כל מורה וכיתה הכנתי שני משחקים לשבוע הראשון ללימודים.

  1. "משחק הכרות לשנה החדשה": זהו משחק שמטרתו הכרות עם בית הספר, הצוות והתלמידים. המשחק רלוונטי גם לתלמידים החדשים וגם לוותיקים בשל התחלופה של אנשי הצוות מידי שנה ושינויים בהרכבי הכיתות. במשחק יוכלו התלמידים להכיר את בעלי המקצועות השונים בבית הספר ותפקידם, יכירו מקומות כמו בריכה, חדר פיזיו' ועוד. מומלץ כי צוות הכיתה יקליטו עצמם כאשר תמונתם מופיעה, כך יוכלו התלמידים ללחוץ על התמונה ולקבל פידבק.

  1. "מתחילים את השנה ברגל ימין": זהו משחק שמטרתו ללמד את התלמידים את המושג "להתחיל ברגל ימין" ואת משמעותו. כדי להפוך את המושג לרלוונטי עבורם, הכנתי שקופית שבה הם בוחרים לאחל לעצמם איך ירצו לפתוח את השנה שלהם. התלמידים למעשה מקבלים משימה, להצטלם כשהם נכנסים לכיתה ברגל ימין (ניתן כמובן גם לתת לתלמידים לצלם אחד את השני/ה לשם ההשתתפות הפעילה). כמו כן, בשל היכולות המוטוריות השונות בין כל תלמיד, קיימת שקופית בה הם יכולים לבחור כיצד הם רוצים ויכולים להצטלם. את התוצרים (התמונות) ניתן לתלות על לוח נושא בכיתה ולהוסיף את האיחול אותו הם בחרו לאחל לעצמם לשנה החדשה. רוצים לשחק? לחצו כאן

שתהיה שנה נפלאה, מוצלחת ומלאת חוויות.

 

 

Facebook Comments
אין תגובות ↓
נשלח ב רעיונות לפעילויות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.