על קו הזינוק: Sesame Enable

מאת: יעל אלשטיין 18 פברואר 2015

ישראל ידועה כ- StartUp Nation, ולאחרונה אנו שומעים על הרבה מיזמים וטכנולוגיות ישראליות שמטרתם לשפר את איכות החיים של אנשים עם מוגבלות ולאפשר להם עצמאות רבה יותר.

רק לאחרונה פרסם מגזין Forbes האמריקאי כתבה על 12 החברות הישראליות המבטיחות בתחום הטכנולוגיה עבור אנשים עם מוגבלות, וכבר התבשרנו ש- Sesame Enable, אחת החברות המופיעות בסקירה, זכתה בפרס הגדול של Verizon, חברת התקשורת המובילה בארה"ב, על סך מיליון דולר!

אז לרגל השקת פינתנו החדשה "על קו הזינוק", בה נסקר סטארטאפים בתחום, בחרנו לראיין את עודד בן דב, יזם ומייסד שותף ב- Sesame Enable, המפתחת אפליקציה המאפשרת שליטה בסמארטפון באמצעות תנועות ראש בלבד ללא צורך במגע! המוצר נמצא בשלבים סופיים של פיתוח ואמור לצאת לשוק בחודשים הקרובים.

Oded Ben Dov

עודד בן דב, יזם ומייסד שותף ב- Sesami Enable. צילום: יקיר פולק

עודד, ספר לנו קצת על עצמך…
אני בן 33, נשוי ואב לילדה בת שנה וחצי. גר בכפר סבא. בצבא שירתתי ב-8200, וכשהשתחררתי עבדתי במשך שנתיים בצ'ק פוינט. אח"כ עשיתי תואר ראשון במדעי המחשב בטכניון וכשכל המחזור שלי הלך לעבוד בגוגל, מיקרוסופט וכו', אני הרגשתי ש"כבר הייתי שם" והחלטתי לפתוח עסק משלי לפיתוח אפליקציות לאייפון.

אז איך הגעת לרעיון לפתח מוצר עבור אנשים עם מוגבלות?
אחד המשחקים אותו פיתחנו בחברה היה משחק המופעל ע"י תנועות ראש, והצגנו אותו ב"צינור לילה". גיורא ליבנה, שותפי כיום, ראה את התכנית והבין מייד את הפוטנציאל שיש בטכנולוגיה הזו עבור אנשים במצבו, המשותקים מהצוואר ומטה ומוגבלים בתנועות הידיים. גיורא ביקש את הטלפון שלי ממערכת התכנית והתקשר אלי למחרת. קולו היה חלש מהפגיעה. בתחילה, חשבתי שעובדים עלי. הוא אמר לי: "שלום, אני גיורא. אני משותק בידיים. האם אתה יכול לייצר לי טלפון שאוכל להשתמש בו?". מייד התלהבתי מהפוטנציאל כי לי היתה הטכנולוגיה ולו היה את הצורך, והצורך היה כל כך מובהק שהיה ברור לי שאני חייב לעזור לו.

מאיפה הרעיון לשם Sesame Enable?
רצינו לקרוא לחברה Sesame, מ- Open Sesame – לפתוח אפשרויות, לפתוח חלון לעולם הזה, אך Sesame היה כבר תפוס, אז החלטנו ללכת על Sesame Enable על מנת להדגיש את חזון החברה.

אז איך עובד המוצר?
הפיתוח שלנו הוא תוכנה נטו, אך שצריכה התקנה מיוחדת. לכן החלטנו למכור אותה עם המכשיר, מכשיר אנדרואיד רגיל לחלוטין, עליו הלבשנו ממשק המאפשר למשתמש לשלוט על סמן עכבר באמצעות תנועות ראש. כשמסתכלים על הטלפון, המצלמה של הטלפון "רואה" את המשתמש ומתרגמת את תנועות ראשו לשליטה בסמן.
היה חשוב לנו לעשות הכל על מכשיר סטדנרטי, רגיל, לא ייעודי, גם כדי להוזיל עלויות וגם כדי לתת פתרון "נורמטיבי", שלם.

ומה יתרונות המוצר ביחס למתחרים?
כיום אין שום סמארטפון מונגש ללא מגע. ההנגשות שיש כיום הן למחשב ובאות עם חומרה ייעודית. חלקן תומכות בטאבלטים של Windows.
אנחנו החלטנו ללכת על העולם של המובייל והאנדרואיד. ב- Google Play יש למעלה ממיליון אפליקציות והפתרון שלנו חל על כולן – לא הנגשנו אפליקציה אחת. זהו פתרון שלם שעובד על כל הטלפון וכל האפליקציות.

ספר לי קצת על תהליך הפיתוח…
היינו שני אנשים, עובדים מהבית ורצינו לגדול, להתרחב. לאחר כשנה וחצי של פיתוח היה לנו Prototype אך היינו מפוזרים. רצינו להראות משהו למשקיעים אך ידענו שעם הטלפון יקח לנו עוד זמן, והתחלנו לסטות קצת מהדרך לכיוון אחר.
ניסיתי להירשם למאיץ של מייקרוסופט ולא התקבלתי. ראיתי שאנחנו לא יותר מדי מעניינים את המאיצים ה"רגילים". חבר העביר לי את הקול הקורא של A3i, המאיץ של בית איזי שפירא ו- PresenTense, אחרי שכולם אומרים לך "לא", "לא", "לא", הרגשתי שסוף סוף יש ארגון שקורא לי, שמבין את המקום ממנו אני בא.

ומה אתה מרגיש שקיבלת במאיץ?
קודם כל מאוד נהניתי והרגשתי שזה ממלא אותי. נחשפתי לעולם של צרכים מיוחדים. רוב המיזמים האחרים במאיץ התחילו מצורך או קשר אישי לנושא. אני הגעתי דרך גיורא והמאיץ עזר לי לקבל תמונה רחבה יותר על העולם הזה.
קיבלתי מנטורים מעולים, ישראל רוט (Labgoo) ועדינה אנדן (העובדת הראשונה בקומברס וחברה בקרן ההשקעות של יוצאי אמדוקס, AfterDox). שניהם מאוד עזרו לי בבניית תכנית עסקית – הייתי לבד בעולם העסקי, בהתייעצויות בלבטים, ב"שיוף" המסרים, קשרים וליווי שוטף שהיה מהותי מאוד, והמשיך גם לאחר סיום המאיץ.
גם החשיפה ויחסי הציבור להם זכה המאיץ עזרה מאוד. ואפילו לפרס של Verizonבו זכינו עכשיו התוודענו דרך רשימת התפוצה של המאיץ.

באיזה שלב נמצא כעת המוצר?
המוצר ייצא לשוק במרץ-אפריל. כרגע ניתן להזמינו דרך אתר גיוס ההמונים Indigogo, במחיר של 700 דולר כולל המכשיר (Google Nexus) והתוכנה.

ומה התכניות לעתיד? להמשך הפיתוח?
קודם כל נסיים את הפיתוח של הטלפון ונמתין לפידבק של משתמשי הבטא. נוודא שאנו יוצאים לשוק עם מוצר טוב.
יש לנו תוכניות לתמוך גם בטאבלטים של אנדרואיד ונבדוק גם אפשרות לתמוך במיקוד מבט.
מעבר לכך, לאורך הקמפיין הבנו את הפוטנציאל שיש בטכנולוגיה שפיתחנו, לשלוט על מכשירים בבית (בתים חכמים, IOT – Internet of Things) באמצעות הטלפון. הבנו שפתחנו חלון לא רק לעולם הדיגיטלי, אלא גם לעולם הפיזי וש-Sesame Enable מאפשר לאנשים עם מוגבלות עצמאות ויכולת שליטה מעבר למה שבכלל תכננו.

Facebook Comments
תגובה אחת ↓
נשלח ב ללא קטגוריה, סטארטאפים עם התגית: , ,
One comment on “על קו הזינוק: Sesame Enable
  1. חנה אלג'ם הגיב:

    הרעיון והביצוע מלהיבים ממש. אנשים עם מוגבלויות היו מנועים זה זמן רב מלהשתמש במכשירים ניידים, מכיוון שהמקום עליו היו צריכים ללחוץ כדי להפעיל אפליקציה, קטן מאד, ולהם אין תנועות עדינות. הפיתוח שלכם יכול להכניס אותם לזרם המרכזי של החיים.
    תודה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.