IssieDice: שימושים יצירתיים

מאת: דיינה קאפל, מרפאה בעיסוק || 8 נובמבר 2018

האם שמעתם על IssieDice? זוהי אפליקציה ליצירת קוביה מותאמת שנוצרה מתוך שיתוף פעולה מתמשך בין המרכז הטכנולוגי בבית איזי שפירא לבין מעבדות SAP, ישראל. אתם יכולים לקרוא עוד על האפליקציה ואיך להשתמש בה כאן.

issiedice logo

אנו שומעים מאנשי חינוך וטיפול על רעיונות נפלאים לשימוש באפליקציה ואיך באמצעותה ניתן להעשיר פעילויות כיתתיות וקבוצות טיפוליות. הודות למאפייני ההתאמה של האפליקציה, ניתן ליצור קוביה שתתאים למגוון פעילויות, והודות למאפייני ההנגשה באפליקציה, מגוון משתמשים עם ובלי מוגבלויות, יכולים להשתתף יחד בפעילות משותפת או משחק קופסא.

האפליקציה מתעדכנת כל הזמן ואפשרויות חדשות יתווספו לאפליקציה בקרוב, אז המשיכו לעקוב! בינתיים, מצורפים מספר רעיונות שקיבצנו במיוחד בשבילכם!

  • מלחמת קוביות. למשחק זה דרושים שני אייפדים לפחות, כאשר בכל אחד מהם יש קוביית מספרים רגילה אחת. הטילו את הקוביות וראו למי יצא מספר גבוה יותר. מי שיצא לו את המספר הגבוה יותר הוא המנצח של הקרב! ניתן להעלות את רמת הקושי בהדרגה ולהוסיף עוד קוביות למשחק, כך שהתלמיד יצטרך לחשב בכל "קרב" כמה סה"כ יצא לו. הוסיפו מטבעות על מנת לזכור בכמה קרבות ניצח כל משתתף ובדרך זו, תוכלו בסוף המשחק לחשב בקלות מי ניצח במלחמה.
מלחמת הקוביות

מלחמת הקוביות

  • קוביה לבחירת שותף למשחק או קביעת תור במשחק. צרו קוביה שבכל אחת מפאותיה מופיעה תמונה של תלמיד. בדרך זו תוכלו לקבוע את סדר התורות או לבחור שותף לפעילות כיתתית או לקבוצה. למשל, בתמונה המופיעה מטה, ניתן לראות את ילדי גן "טף לטף" במהלך פעילות יצירה. כל אחד בתורו מטיל את שלוש הקוביות באמצעות נגיעה על מסך האייפד. כל קוביה, נוצרה במיוחד לפעילות זו- אחת מכילה תמונות של הילדים, שניה מכילה צבעים שונים ושלישית מכילה תמונות של כלי כתיבה/יצירה. כל ילד מטיל את הקוביה ואומר לחבר שיצא בקוביה באיזה כלי אליו להשתמש ובאיזה צבע לצייר (למשל- דני, סרגל, ירוק).

ילדי טף לטף

  • משחק איחולים לבביים. אחד מהתלמידים או אנשי הצוות חוגג יום הולדת? מישהו מהכיתה עוזב? השתמשו באפליקציה ליצירת קוביית איחולים או ברכות המסייעת לתלמידים לחשוב על איחולים הניתן לומר. אם הם לא אוהבים את האיחול שיצא להם- תמיד אפשר להטיל את הקוביה שוב!
קוביית איחולים לבביים

קוביית איחולים לבביים

  • משחקי מילים/אותיות. צרו שלוש קוביות עם מגוון אותיות (על כל פאה, אות אחת). הטילו את הקוביות ונסו להרכיב כמה שיותר מילים עם שלוש האותיות שיצאו. רעיון נוסף הוא ליצור משחק בהתאם לאוצר המילים הנלמד בכיתה- צרו שלוש קוביות עם מילים או סמלים. הראשונה, עם שמות/תמונות של אנשים, השניה עם פעלים והשלישית עם חפצים. הטילו את הקוביות ונסו ליצור משפט משלוש המילים או התמונות. שימו לב, שלפעמים יצאו לכם משפטים מצחיקים כמו "דני אוכל כדור" 🙂
  • הנגשת משחקי קופסא אהובים. חלק ממשחקי הקופסא מגיעים עם קובייה מיוחדת משלהם או בלי קוביה בכלל, כמו למשל המשחק קנדילנד, האהוב במיוחד על ילדי בית הספר שלנו . עבור ילד עם מגבלה מוטורית משמעותית, משחק זה איננו נגיש כלל- מהחלק בו צריך לקחת קלף ועד להזזת החייל שעל המסלול. על מנת להנגיש את המשחק, יצרנו שתי קוביות- אחת עם צבעים ושניה עם מספרים. קוביות אלו מתאימות ומחליפות את השלב בו צריך לקחת קלף מהקופה. ככה, באמצעות נגיעה קלה במסך, יכול התלמיד להתחיל לשחק!
תמונה של משחק הקנדילנד

באמצעות האפליקציה,הנגשנו חלקים מהמשחק לתלמידים עם מגבלה מוטורית

תלמידה משתמשת בIssieDice להטלת קוביה בזמן משחק עם חברי הכיתה

תלמידה משתמשת בIssieDice להטלת קוביה בזמן משחק עם חברי הכיתה

  • קוביות למשחק פעיל בסביבה. צרו קוביה אחת עם אפשרויות לפעילויות שונות ברחבי הכיתה וקוביה שניה, עם מספרים. לאחר הטלת הקוביות, התלמיד צריך לעשות את הפעילות שיצאה בקוביה מספר פעמים, לפי מה שמורה לו הקוביה של המספרים. לדוגמא, אם יצאה פעילות של טרמפולינה והמספר 5, על התלמיד לקפוץ על הטרמפולינה 5 קפיצות.
  • משחק "צייר לי פרצוף'. משחק המתאים לשני שחקנים או יותר. צרו קוביה שעל כל אחת מפאותיה מופיע איבר פנים אחר. לאחר הטלת הקוביה, יש לצייר את האיבר שיצא במקום הנכון בדף (למשל, לצייר אף או עיניים). אפשר להתחיל לשחק רק לאחר שהקוביה מורה לצייר את צורת הפנים- עד אז כל שחקן מחכה בציפיה! המנצח הוא מי שסיים לצייר פרצוץ מלא ראשון. ניתן להתאים פעילות זו גם ליצירת בית או ליצן.

קוביית פרצוף

  • משחק קטגוריות מהיר. צרו קוביה אחת עם שמות קטגוריות (אפשר גם סמלים), קוביה שניה עם אותיות וקוביה שלישית עם מספרים. בהתאם למה שיצא בקוביות, רשמו מספר מילים המתחילות באות שיצאה ומתאימות לקטגוריה. למשל, עם הקוביות מורות על קטגוריית מאכלים, האות ב' והמספר 3, יש לחשוב על שלושה מאכלים המתחילים באות ב' (במבה, ביסלי, ביצה).
  • קוביות כתוספת מעודדת מוטיבציה. בהוספת אלמנט משחקי כמו הטלת קוביות אפשר להפוך כל פעילות ליותר מהנה! למשל, כאשר מטרת הפעילות היא עבודה על תפיסה חזותית ומוטוריקה עדינה, יצרנו קוביה עליה הופיעו חיות ופיזרנו מסביב את החיות מהמשחק המקורי. בהתאם למה שיצא בקוביה, התלמיד היה צריך למצוא את החיה הנכונה ולהרים אותה בעזרת פינצטה.

דוגמא למשחק עם קוביה, חיות ופינצטה

טיפ: שתפו את התלמידים בתהליך יצירת הקוביה. בדרך זו, ניתן לשכלל מספר מיומנויות כגון, איות, הקלדה ופתרון בעיות. בנוסף, ניתן לעבוד על מספרים, חיפוש באינטרנט והיכרות עם מצלמת המכשיר ואפליקציות נוספות.

תלמידה משתמשת באפליקציה ותוך כדי מקלידה ומחפשת מילים בGoogle

תלמידה משתמשת באפליקציה ותוך כדי מקלידה ומחפשת בGoogle. לאחר מכן היא בוחרת את התמונה שמצאה מתוך הגלריה שבאייפד. כך היא יוצרת קוביה בעצמה!

כמו שראיתם, הפעילויות הן אינסופיות!

אם יש לכם רעיונות נפלאים נוספים, נשמח לשמוע על כך!! אז יאללה, התחילו לשחק!

 

Facebook Comments
אין תגובות ↓
נשלח ב אפליקציות עם התגית: ,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.