חנוכה: על סופגניות ולביבות :)

מאת: דיינה קאפל, מרפאה בעיסוק || 13 דצמבר 2020

השבוע, אנו חוגגים את חנוכה, חג האורות. זהו חג אהוב במיוחד ובדר"כ מתרחשים בו הרבה מפגשים משפחתיים. השנה, בשל הקורונה, רבים מאיתנו חוגגים את חנוכה, קצת אחרת…

גם בבית ספר שלנו נעשו כמה התאמות ברוח התקופה… התלמידים שלנו, שרגילים מידי שנה לצאת לבילוי משותף ולקנות סופגניות בשלל טעמים וצבעים, היו צריכים לעשות זאת קצת אחרת… מידי שנה, היינו מכינים לוחות תקשורת אישיים, הבנויים על פי תפריט הסופגניות של רולדין ומותאמים לכל ילד, כך שכל ילד יוכל לקנות את הסופגניה המועדפת עליו בחנות. השנה, עשינו בדיוק אותו דבר. רק במקום ללכת למאפיה, הזמנו את הסופגניות און-ליין. זו היתה הזדמנות נהדרת ללמד את התלמידים שלנו איך להזמין אוכל באינטרנט- פעולה שכולנו עושים היום, כמעט מידי יום!

לפני שהזמנו את הסופגניות, חקרנו קצת את אתר האינטרנט של המאפיה ביחד וכל תלמיד אמר לנו איזו סופגניה בדיוק הוא רוצה…. זו היתה הזדמנות נהדרת לתרגם מיומנויות הקשורות לכסף ולחשוב יחד על הההבדלים שבין הזמנה און ליין לבין קניה בחנות. איזו התרגשות זו היתה לקבל את המשלוח!!!

screenshot of menu in GRID3

דוגמא לתפריט מונגש באפליקציית תת"ח

 

screenshot of Roladin website

התלמידים מזמינים מהאתר

ואם כבר התחלנו לספר על מאכלי החג.. אי אפשר שלא להזכיר גם את הלביבות החמות!!!

אז הנה תזכורת לשימוש נהדר באפליקציית Toca Kitchen (להורדה: iOS, Android) ליצירת תרחיש של הכנת לביבות. האפליקציה מזמנת שיח סביב פעלים ספציפיים ותיאורים ובשילוב לוח תקשורת, נהדרת ליצירת משפטים. כל זה, דרך משחק וחוויה משותפת. לקראת החג, יצרנו יחד עם התלמידים מתכון להכנת לביבות באפליקציית התת"ח שלהם (מצורפת תמונה בהמשך..) ולאחר מכן, פעלנו על פי המתכון והכנו את הלביבות באפליקציה. כמובן, אפשר גם לשחק באפליקציה בזמן מפגש חברים מרחוק או טיפול מרחוק… זה אולי לא טעים כמו לביבה אמיתית, אבל בהחלט מספק רגעי כיף ולמידה מהנה!

screenshot of recipe in GRID3

לוח תקשורת עם מתכון להכנת לביבות

 

frying pan with potato latke

מטגנים לביבה באפליקציה!

אז המשך חג שמח!!

 

 

Facebook Comments
אין תגובות ↓
נשלח ב ללא קטגוריה עם התגית: ,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.