לשיר ביחד! בכל מיני צורות…

מאת: רחלי בלום, קלינאית תקשורת 11 פברואר 2018

בגנים שלנו, כמו בכל גן, הגננות מלוות את שירי המפגש בתנועות גוף וידיים. בשירים שאנו שרים אצלנו בגנים, רוב תנועות הגוף והידיים הן בעצם סימנים מוסכמים מתוך שפת הסימנים הישראלית, שאנו מכנים ג'סטות. הבחירה בסימנים מתוך שפת הסימנים הישראלית, מאפשרת לילדים להיחשף אל אוצר מילים מסומנות גדול וקבוע החוזר על עצמו פעמים רבות בשגרת היום הגנית וכך להרחיב את יכולות התקשורת וההבעה שלהם.

בשנים האחרונות, כדי לעודד את השימוש בשפה מסומנת גם בבית, הקימו הגננות וקלינאיות התקשורת קבוצות WhatsApp גניות בה חברים הורי הילדים מהגן. הקבוצות הגניות התפתחו עם השנים.. בהתחלה, נהגנו לצלם את אחת הגננות בסרטון של שיר מסומן, ופרסמנו את אותו סרטון בכל הקבוצות הגניות. לאחר פירסום כמה סרטונים ופידבקים מההורים ומהילדים, הבנו שהילדים יותר מתחברים ונהנים מסרטונים בהם מצולמת דווקא הגננת שלהם ומאז אנו משתדלים שבכל סרטון יופיעו כל הגננות או שכל גן יפרסם סרטון שהכינה הגננת שלו.

התגובות לסרטונים מרגשות כל פעם מחדש- מדי פעם אנחנו מקבלים סרטונים של משפחות שלמות מסמנות או של אחים גדולים שהחליטו ללמוד בעצמם את השיר המסומן ושרים אותו יחד עם אחיהם הקטנים. מידי פעם אנחנו גם מקבלים סתם הודעות משמחות, כמו זו המופיעה מטה:

שירי הגננת מקבלת נשיקות 🙂

אז לכבוד ט"ו בשבט הקרב ובא, החלטנו לשתף אתכם בשני סרטונים שהועברו בקבוצות הWhatsApp הגניות. הראשון, של הגננת שירי מגן חיפושיות ששרה את השיר "חג היום לגן":

בסרטון השני, השיר "בחצר של סבא" בביצוע הגננות המוכשרות מעיין וטלי. בסרטון זה, השיר מלווה בסימנים והצבעה על סמלים לתקשורת. סרט תת"חניקי לגמרי!

ועכשיו אפשר לשיר בקול גם במבואה של הגנים- עם סמלים ופלטים קוליים:

שרים ביחד!

אז שיהיה חג אילנות שמח!

Facebook Comments
אין תגובות ↓
נשלח ב פעילויות לחגים, רעיונות לפעילויות עם התגית: , ,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.