ספרים, רבותי, ספרים!

מאת: רחלי בלום 12 מאי 2015

לספרים, מקום משמעותי בהתפתחותו הקוגניטיבית, השפתית והרגשית של כל ילד. ילדים אוהבים להקשיב לסיפורים (גם לאותו סיפור, מספר רב של פעמים) ונהנים סתם ככה לעלעל בין דפי הספר בזמנם הפנוי ולדמיין את הסיפור שמאחורי התמונות. בדומה לילדים, גם מתבגרים ובוגרים אוהבים להעשיר את זמנם הפנוי בקריאת ספרים מסוגים שונים- ספרי עיון, רומנים ועוד. נראה, כי הרצון לגשת לספר ולצלול לתוך עולם חדש של דמויות ומושגים משותף לכולנו- מגדול ועד קטן…
הטאבלט, יכול לשמש ככלי לקריאה ולהאזנה לספרים. עבור אנשים עם מוגבלות, הטאבלט, לא פעם, מנגיש את עולם הספרים. התאמות קטנות כמו לחיצה במקום דפדוף והאזנה במקום קריאה, יכולות לעשות הבדל משמעותי ולאפשר לרבים ליהנות מעולם הספרים העשיר.

מצורפות מספר המלצות לספרים בטאבלט

עברית לילדים  App Store | Google Play
imagesכספרי הילדים הקלאסיים בגרסה עדכנית ואינטראקטיבית- נגיעה בדמות 'מעירה אותה לחיים'. לאורך הסיפור משולבים גם משחקונים קצרים.
בנוסף, לכל אפליקציה מצורף משחק זיכרון בו ניתן לבחור את רמת הקושי המתאימה לילדכם. בכל הסיפורים, יש מעקב אחר מילה, כך שהילד נחשף בזמן ההקשבה לסיפור, למילה הכתובה והמושמעת במקביל.
במסך הראשי ניתן לבחור בין הקשבה לסיפור או קריאה עצמית. דפדוף מתבצע באמצעות לחיצה על חץ או דמות בתחתית המסך (בחלק מהסיפורים ניתן לבחור גם "דפדוף אוטומטי").

ספריית אצבעונית  App Store | Google Play Touchoo
284528_236764783030802_7151491_n (1)חברה המייצרת אפליקציות של ספרי ילדים קלאסיים. גם פה, הדמויות מתעוררות לחיים בנגיעה אחת קטנה.
ניתן להגדיר בתחילת הסיפור דפדוף אוטומטי ומעבר בין העמודים מתבצע בלחיצה על חץ בתחתית המסך. כמו כן, ניתן לבחור בין הקשבה לסיפור או קריאה עצמית. אפשרות נוספת (קלינאיות- בשבילכן.. 🙂 ) היא להקליט את הסיפור בעצמכם ולאחר מכן להקשיב לסיפור המוקלט.

סיפור מומלץ: "בני החתול". מבין שלל הסיפורים הקלאסים שהחברה מציעה ("מעשה בחמישה בלונים", "פלוטו" ועוד..) דווקא הסיפור האלמוני הזה משמש אותי בלא מעט טיפולים. הדמות של בני החתול כובשת את ליבם של הילדים במהירות והם נהנים לשחק עם בני החתול בכדור ובמחבואים, להציע לו לאכול ועוד שלל פעילויות…

סיפורי מדע לילדים App Store
סיפורי מדעאוסף של ספרים מקוריים על מדע. ניתן להקשיב לכל סיפור במספר שפות- עברית אנגלית ורוסית.
הגדרות: קריאה בקול (בביטול- קריאה דמומה), כתוביות , וקריאה אוטומטית- מאפשרת דפדוף אוטומטי. ניתן לקבוע את זמן ההמתנה במעבר בין העמודים, גם בקריאה דמומה.בתוך הסיפור יש אפשרות להגדיל את הכתב.

עברית App Store | Google Play
download (6)מבחר סיפורים למתבגרים ובוגרים. קיימת קטגוריה של ראשית קריאה עם ניקוד ותמונות. ניתן לשלוט בגודל האותיות ובצבע הרקע (שחור/לבן). מעבר בין עמודים מתבצע באמצעות ג'סטת swipe או באמצעות לחיצה בצד שמאל של המסך המעבירה לעמוד הבא (אין לחצן המראה היכן יש ללחוץ).
 
ספרים קוליים  App Store | Google Play  Ynet
טמקא אפליקציה המאפשרת האזנה לספרים. תוכלו למצוא באפליקציה ספרים רבים המתאימים לכל הגילאים. הספרים אינם מלוום בתמונות או במילים כתובות.

 

ספרי שמע אתר
downloadספרים קוליים לאייפד. בדומה לאפליקציה הקודמת- גם פה, המלל איננו מלווה במילים כתובות.  בין הספרים המוצעים תוכלו למצוא ספרים המיועדים למבוגרים ולבני נוער. ניתן למצוא גם ספרים באנגלית וברוסית. אפשרות מעניינת – ניתן להפעיל את האפליקציה ובמקביל להיכנס לאפליקציות אחרות…
 
חוץ מהאפשרויות הללו, קיימות גם האפשרויות המוכרות יותר של iBooks  ואפליקציית Kindle.

וכמובן- קיימת גם אפשרות להכין ספרים לבד – בפוסטים קודמים, דיברנו על האפליקציות  TinyTap ו- Little Store Creator המאפשרות יצירת ספרים קוליים בעברית.

תהנו!!

 

 

 

Facebook Comments
אין תגובות ↓
נשלח ב אפליקציות, המלצות, ללא קטגוריה, רעיונות לפעילויות עם התגית: ,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.