על "חג השבת" כבר שמעתם? פעילות אינטראקטיבית לכבוד החג החדש

19 אוקטובר 2021

שבת הוא יום מיוחד, מעין יום חגיגי של זמן מנוחה שחוזר על עצמו מידי שבוע. במסורת היהודית ולאורך הדורות, התפתחו כל מיני מסורות ומנהגים שיחודיים לשבת עצמה וגם בימינו אנו, כל משפחה בוחרת איך לציין את השבת שלה. אצל כל משפחה האווירה מעט שונה, אך אלמנטים רבים משותפים-  חופש, מנוחה, משפחה ומסורת.  

אחת המסורות החדשות ליום השבת, היא יוזמה של חגיגת שבת אחת בשנה יחד כקהילה או כמשפחה. פרויקט השבת העולמית "The Shabbos Project" שם לו למטרה להפוך פעם בשנה את השבת ליום חג. אז ממש כשם שרבים מאיתנו יושבים לשולחן הסדר בפסח ומתכנסים לארוחה חגיגית עם תפוח בדבש בראש השנה, ב"חג השבת" מציינים את השבת ביחד. אפילו התפתחו בשנים האחרונות מסורות לשבוע שלפני ואחרי "החג" כמו אפיית חלה משותפת לכל הקהילה, הכנת ערכות לשבת או הבדלה משותפת ומוזיקאלית בסיום השבת. 

לוגו פרויקט השבת העולמית. כתוב בו "ביחד. שבת אחת ביחד. כל אחד בכל דרך ובכל מקום"

 

אז מכיוון שאנחנו אוהבים להיות מעודכנים וחדשניים ולכבוד החג החדש (כי בינינו, למי לא היה חסר איזה חג עכשיו 🙂 ) הכנו פעילות אינטראקטיבית ומותאמת בעברית ובאנגלית על שבת ומנהגיה.

את הפעילות הכנו באפליקציית Ji Tap ואתם מוזמנים ליהנות ממנה במחשב או באייפד. אז לחצו על הלינק והיכנסו לאווירת החג (החדש):

תמונה מתוך הפעילות. משפחה יושבת ליד שולחן השבת

לחצו על התמונה והתחילו בפעילות!

למשחק באנגלית, לחצו פה

שבת שלום!

 

 

 

 

 

Facebook Comments
אין תגובות ↓
נשלח ב ללא קטגוריה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.