עשר אפליקציות מנצחות – המלצת הצוות!

9 נובמבר 2014

בהתרגשות רבה אנחנו פותחים את הבלוג של המרכז הטכנולוגי בבית איזי שפירא.
בשנים האחרונות אנו עדים להתפתחות המואצת של הטכנולוגיה ולכוחה לחולל שינוי משמעותי בחייהם של אנשים עם מוגבלות.

טכנולוגיה תמיד הייתה חלק מהעבודה שלנו בבית איזי שפירא, אך עם כניסת האייפד למסגרות, גילינו מהפכה אמיתית – נפתח בפני הילדים עולם חדש; 
האייפד נותן להם קול, מאפשר להם אינטראקציה, מעורר מוטיבציה ויוזמה, מעצים את תחושת המסוגלות והביטחון העצמי שלהם ("אני כמו כולם"), ותורם לשילובם בחברה, לעצמאות ולהשתתפות.
אנחנו משתמשים באפליקציות למטרות שונות ומגוונות –  משחק ופנאי, תקשורת ואינטראקציה, למידה, שיפור מיומנויות מוטוריות וקוגניטיביות, כישורי חיים, שיתוף בחוויות ועוד.

אנחנו ממשיכים להתרגש כל פעם מחדש מהאופן בו הטכנולוגיה מסייעת לילדים להיות שותפים פעילים בפעילויות השונות המתרחשות לאורך היום.

מטרת הבלוג שלנו היא לשתף בידע שנצבר אצלנו בשימוש במחשבים ובאייפדים – טיפים ותובנות מהשטח, סקירת אפליקציות והמלצות, סוגיות בהטמעה, הנגשה ואביזרי עזר, חדשות ואירועים, ועוד ועוד…
נשמח לקבל את הפידבק שלכם, לענות על שאלות, ולשתף בנושאים שמעניינים אתכם.
 

10 אפליקציות מנצחות  – בחירת הצוות


מאת: נעה ניצן ורחלי בלום

לרגל פתיחת הבלוג, שאלנו את צוות מסגרות היום (גנים וביה"ס לחינוך מיוחד) מהן האפליקציות שהם הכי אוהבים להשתמש עם הילדים. הנה האפליקציות שקיבלו הכי הרבה קולות:

 

פלטפורמה נהדרת ליצירת משחקים, סיפורים, מערכי שיעור אינטראקטיביים, ואלבומים אישיים, לצורך למידה, תקשורת ופנאי. קיים מאגר גדול של משחקים מוכנים שניתן להוריד ולערוךניתן לשתף פעילויות בין מכשירים או להעלות לחנות של Tiny Tap.


 Touch Chat

 אפליקציית תת"ח הכוללת גם מנוע דיבור בעברית.
 מאפשרת הכנת לוחות תקשורת מורכבים ודינאמיים.
 ניתן להשתמש בה גם להכנת לוחות תקשורת ייעודיים למפגשים ושיעורים
 
 
 

Bitsboard

פלטפורמה נוחה ויעילה ליצירת משחקים.

ניתן ליצור בקלות מספר רב של משחקים לאחר הזנת תמונה, הקלטה וטקסט, או ליהנות ממאגר המשחקים הגדול הקיים (שניתן גם לעריכה).

פלטפורמה ליצירת אלבומים בקלות ובמהירות  ניתן להשתמש בתמונות מהאלבום שבאייפד ולהקליט מסר שילווה כל תמונהיש באפליקציה באג קטן – כאשר כותבים באפליקציה בעברית, יש לכתוב הפוך… למרות הבאג, זוהי אחת האפליקציות השימושיות ביותר אצלנו!

Match it up

משחק התאמה פשוט וידידותי של התאמת חפצים מקטגוריות שונות. המשחק הוא חלק מסדרת אפליקציות של חברת MyFirstApp, המפתחת משחקים רבים לתרגול מיומנויות קוגניטיביות (התאמה, מיון, רצפים), כולם מאופיינים במסך מאוד נקי וברור מבחינה ויזואלית, ולכן מתאימים לילדים ובוגרים ברמות שונות.

משחק דמיון עשיר והומוריסטי לבשלנים צעירים! בוחרים מוצרי מזון מהמקרר, ואז מחליטים כיצד להכין אותם



אפליקציית ציור ייחודית, המתעדת את תהליך היצירה, כולל קולות רקע!! אפליקציה נהדרת לשחזור חוויות, ולעבודה קבוצתית.

.

Peeping Musicians

משחק מוזיקלי נהדר של חברת Helpkidzlearn  המפתחת משחקים נגישים וציוד למחשבים ואייפדיםמשחק מצוין לתרגול דיוק מוטורי מאחר וצריך למצוא ולהצביע על הדמות המסתתרת בצידי המסךבלחיצה על דמות, היא מתעוררת לחיים, מגיעה למרכז המסך ומנגנת שירמתאימה לעבודה גם עם לקויי ראייה.
 

עברית לילדים

אפליקציית ספרי ילדים ישראליים מוכרים ואהובים. ניתן להקשיב לסיפור ולעבור בין העמודים בקלות. הסיפורים אינטראקטיביים – לחיצה על דמויות לאורך הסיפור תעיר אותן לחיים. בנוסף, בחלק מן הספרים, ניתן למצוא לאורך הסיפור משחקים והפעלות

 
בני החתול (Touchoo, אצבעונית)
סיפור  אינטראקטיבי ובו מספרים על החתול בני ועל הדברים שהוא עושה במהלך היום. דמות החתול חביבה מאוד וילדים רבים נהנים להקשיב והשתתף בפעילויות המצורפות לאורך הסיפור
Facebook Comments
תגובה אחת ↓
נשלח ב אפליקציות, ללא קטגוריה
One comment on “עשר אפליקציות מנצחות – המלצת הצוות!
  1. Anonymous הגיב:

    תודה רבה!! נראה שימושי!!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.