פורים- הנה זה בא!

מאת: נעה ניצן, דיינה קאפל ורחלי בלום 26 פברואר 2017

בעוד מספר ימים נחגוג את פורים ברוב קרנבלים ותחפושות. פורים, הוא חג מיוחד מאוד- יש בו שלל אירועים ומנהגים מיוחדים שהילדים פשוט לא יכולים לוותר עליהם (וגם המבוגרים.. :). ביום חמישי הקרוב, יתקיים בבית איזי שפירא הפנינג של "תחפושות מתגשמות" שכולו דמיון ויצירה בו נכין תחפושות מותאמות לכיסאות גלגלים או הליכונים. מוזמנים לקרוא על האירוע הקרב בכתבה שהתפרסמה במגזין האינטרנטי XNET.

בנוסף, על מנת להגיע מוכנים לפורים, הכנו בבית הספר ובמעון היום השיקומי שבבית איזי שפירא, מגוון פעילויות טכנולוגיות לכבוד החג ואנו שמחים לשתף אתכם בהן. נשמח גם לשמוע על פעילויות שאתם הכנתם!

במעון היום השיקומי, יצר הצוות לוח פעילות ולוח תקשורת המלווה את מפגשי החג העוסקים בפורים. הלוחות נוצרו באפליקציית התת"ח Touch Chat, ומי שיש ברשותו את האפליקציה, יוכל להוריד את הלוח ולהשתמש בו (כמו כל לוח Touch Chat, ניתן לערוך שינויים ולהתאימו לצרכים משתנים).

C1AE1935-57EF-48FE-BD77-66BF2126626B

לוח למפגש פורים

בלוח הפעילות תוכלו למצוא לוחות תקשורת בשתי רמות שונות, חידות על מנהגי החג, פעילויות להכנת ליצן ולוח תחפושות (מומלץ להכניס את התחפושות אליהן מתחפשים ילדי הגן או הכיתה שלכם). להורדת הלוח לחצו כאן (הסבר להורדת הלוח בתמונה מטה).

איך להוריד לוח מהדרייב

להורדת הלוח, יש להיכנס ללינק המצורף וללחוץ על "הורדה" (מוקף בעיגול אדום בתמונה)

בנוסף, לקראת החג, אנו ממליצים להיכנס לאפליקציית Ji Tap, שהיא פלטפורמה ליצירת משחקים ופעילויות ברוח המסורת היהודית, ולראות את ערכות החג המיוחדות שהם יצרו לחג הפורים.

כרטיס ברכה שהוכן באפליקציית JI Tap

מתוך פעילות שהוכנה באפליקציית Ji Tap

מגילת אסתר עם דמויות מדברות מאת מורות בית הספר – מומלץ!

והנה תזכורת לפעילויות שהופיעו בפוסטים הקודמים שלנו על פורים:

פעילות גנית שהכינה הגננת מורן באמצעות אפליקציית Explain Everything. באמצעות האפליקציה היא יצרה סרטון הדרכה ליצירת ליצן ולהיכרות עם איברי הגוף והפנים שלו. לאחר מכן, בזמן המפגשים בגן, הילדים יכולים לעזור בהרכבת הליצן ויחד ליצור סרטון משותף.

"בואו נרכיב יחד את הליצן"

"בואו נרכיב יחד את הליצן"

פעילות מהנה נוספת כוללת את אחד מאירועי החג החשובים ביותר- התחפושת! יש אפליקציות רבות שמאפשרות לבחור תמונה ולקשט אותה בכל מיני אביזרים מצחיקים- כובעים מיוחדים, משקפיים גדולים וכדו'. באמצעות אפליקציות אלו הילדים יכולים "להתחפש לרגע" ובאמצעות התמונות שלהם ניתן להכין משחקי חידות, כרטיסי ברכה לחג ועוד.

Mojo Masks (ב iTunes )

w

האפליקציה הזו מוסיפה איפור פנים לתמונה או לסרטון של פנים. באמצעות תוכנה לזיהוי פנים, היא מוסיפה את האיפור בצורה מושלמת והתוצאה שמתקבלת היא סרטון/תמונה עם פנים מאופרות במדויק. תוך כדי הכנת התמונה/סרטון, ניתן "לעשות פרצופים"- לחייך, להוציא לשון וכל מה שתרצו. אל דאגה, האיפור או המסכה יתאימו את עצמם לפרצוף שאתם עושים בצורה מדויקת. האפליקציה מגיעה עם מעט דוגמאות של איפור וניתן לרכוש חבילות איפור נוספות.

טיפ לשימוש במפגש או שיעור: צרו לוח תקשורת עם האפשרויות שמציעה האפליקציה וכך כל ילד יוכל לבחור כיצד הוא רוצה להתאפר. במפגש בגן שלנו, הקרנו את הבחירות של הילדים על גבי Apple TV  וכך כל ילד זכה להציג את הבחירה שלו בפני חבריו.

jjjhh

 

שתי אפליקציות מקסימות נוספות, בהן ניתן להכניס תמונה ולהוסיף אביזרים שונים:

Doodle Bomb – InstaBlend ( בiTunes)

e

 

 

 

Picturizr (בiTunes  או בGoogle Play)

u

 

 

 

בכל האפליקציות האלו ניתן לשמור את התמונות שיצרתם ואז להדפיס אותן (צלמו גם את הצוות, תתלו את התמונות על הקירות, תעשו משחקי ניחושים) או להשתמש בהן להכנת משחקים. כיף לשחק עם הילדים באפליקציות האלה ואז להשתמש בתמונות שיצרתם בכל מיני משחקים באפליקציות אחרות, בהן הם צריכים לזהות מי הילד או איש הצוות שמחופש בתמונה.

 

משחק ב Tiny Tap עם תמונות שהכנו ב Doodle Bomb

משחק ב Tiny Tap עם תמונות שהכנו ב Doodle Bomb

ולסיום, אנו ממליצות לכם לבדוק מה קורה בספריות המשחקים והפעילויות של TinyTap  ושל Bitsboard.

 

חג פורים שמח ומבדח לכולם!

Facebook Comments
אין תגובות ↓
נשלח ב ללא קטגוריה, פעילויות לחגים עם התגית: , , ,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.