"כך הולכים השותלים…"

מאת: אלאא ראבוס ורחלי בלום, קלינאיות תקשורת || 23 ינואר 2021

אז השבוע נחגוג את ט"ו בשבט- שהוא יום מיוחד לשותלים ולחובבי הטבע, וחשבנו שזו הזמנות נהדרת לשתף אתכם בקבוצות הגינון הטיפוליות שלנו ובשותלים הצעירים.

הנאה גדולה מלווה את הילדים בכל פעם שהם מבקרים בגינה של המרכז שלנו ומטפלים בצמחים השונים. הגינון והקרבה לטבע משרה אווירה נעימה והטיפול בצמחים נותן תחושה של אחריות, עשייה וסיפוק עצמי. המטרות הטיפוליות בגינה מגוונות ונוגעות לתחומים שונים: לתחום התחושתי, המוטורי, הלימודי, הרגשי, השפתי ועוד.

ילדי מרכז סינדיאן נהנים לשתול, להשקות ולטפל בצמחים

ילדי מרכז סינדיאן נהנים לשתול, להשקות ולטפל בצמחים

בקבוצה הטיפולית, הילדים נחשפים לתהליך גידול הצמח ולומדים על השלבים השונים. אחרי מפגש פתיחה קצר, הם יוצאים לגינה בליווי הכלים להם זקוק כל גנן צעיר (דלי, משפך, כף) וכמובן, גם לא שוכחים לוח תקשורת שמתאים לפעילות. הילדים שותלים ביחד, משקים ואפילו קוטפים את התוצרת החקלאית. אחרי חוויה כזו, אנו בדרך כלל משאירים זמן לעיבוד החוויה והחברים נרגשים לשתף את חבריהם וצוות הגן במה שהם עשו ומתפתח שיח משותף בין ילדי הגן. כל אחד חווה את הקבוצה דרך העיניים שלו ותמיד מעניין לשמוע מה כל אחד עשה והרגיש..

ועוד כמה דברים שהכנו לכבוד היום המיוחד שמתקרב אלינו:

  • רצינו לשתף אתכם במשחק שהכנו לכבוד ט"ו בשבט באפליקציית Ji Tap. לחצו על התמונה הבאה והתחילו לשחק:
לחיצה על התמונה תוביל למשחק. ב

לחצו על התמונה והתחילו לשחק

  • וגם- המורה ונסה הכינה לוח נהדר לכבוד ט"ו בשבט באפליקציית/תוכנת ה- Grid.  מוזמנים להוריד את הלוח בלחיצה על התמונה הבאה:
תמונה מתוך לוח לטו בשבט

לחצו על התמונה והורידו את הלוח לט"ו בשבט

  • ומתנה אחרונה מילדי מרכז סינדיאן, ששיתפו אותנו בקבוצה הנפלאה שלהם וגם רוצים לספר לנו על אפליקציה שהם אוהבים במיוחד:

אפליקציית Dr. Panda Veggie Garden (להורדה: Google Play | App Store)

panda logo icon

האפליקציה האהובה על ילדי סינדיאן לתרגול מושגי גינון וחקלאות. הילדים מתלהבים מהדמויות ומהיבולים המגוונים: פירות, ירקות, דגנים.. האפליקציה מראה בפירוט את שלבי גידול הצמחים, והילדים וגם אנחנו נהנים לראות את הצמחים גדלים (בקצב מהיר  🙂 ). זוהי המחשה נהדרת למה שקורה בפועל בגינה הטיפולית שלנו ודרך נהדרת ללמוד ולהכיר את הגינה ואת הצומח בה.

صور من تطبيق Dr. Panda Veggie Garden اثناء زرع البذور وريها

אז שיהיה ט"ו בשבט שמח לכולם!! ואל תשכחו- יש עוד פוסטים משנים קודמות עם פעילויות מעניינות על החג.. כדי להקל על מציאתם, פשוט כתבנו בחיפוש את המילים: "ט"ו בשבט" והגענו לעוד פעילויות נהדרות שמתאימות בול לט"ו בשבט!

 

 

Facebook Comments
תגובה אחת ↓
נשלח ב ללא קטגוריה
One comment on “"כך הולכים השותלים…"
  1. ציפי הגיב:

    נהדר! תודה על השיתופים!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.