לומדים חשבון בכיף! אפליקציות לשיעורי חשבון

מאת: ונסה יצהרי, מורה לחינוך מיוחד|| 20 אוקטובר 2020

מי אמר שחשבון לא יכול להיות כיף חיים?! בבית הספר שלנו, אנו לומדים חשבון ותמיד משתדלים לעשות את השיעור מהנה ומשמעותי לילדים! פעמים רבות, אנו משלבות אפליקציות שעוזרות לנו להפוך את השיעור למוטיבציוני יותר עבור הילדים וכך אנו לומדים פעולות חשבון נוספות ופותרים תרגילים.

אני רוצה לשתף אתכם באחת האפליקציות שאני אוהבת להשתמש במהלך שיעורי החשבון ולספר לכם איך אני משלבת את האפליקציה כך שתתאים לי למטרות השיעור. בסוף הפוסט, תוכלו למצוא קובץ להורדה עם רעיונות לשימוש באפליקציות נוספות.

 

Feed the monkey

Feed the monkey (אפליקציה חינמית iOS | Android)

באפליקציה ניתן להכיר את המספרים וללמוד פעולות של מנייה והתאמה לכמות. על המסך יופיע קוף אותו צריך להאכיל לפי רצונו ולפי המספר המבוקש. בנוסף לאפליקציה, אני אוהבת גם לשלב אמצעי מוחשי ללמידה. לכן אני מכינה מראש לוח ללמידה (מצורפת תמונה) ומדפיסה מראש סרגל מספרים ואת המאכלים שהקוף אוכל באפליקציה.

לוח מותאם לאפליקציה

לוח מוחשי מותאם לאפליקציה

דוגמאות לשילוב בשיעור:

  • שילוב אמצעי מוחשי בזמן שימוש באפליקציה במליאה – הכנת לוח מוחשי (קאפה / בריסטול) בו מופיע הקוף ומתחתיו מקום להכניס את המאכלים השונים והכמות הניתנת. באמצעות שילוב כזה התלמידים מתרגלים באייפד וגם באופן מוחשי את המניה. בוחרים מתוך סרגל מספרים את המספר המתאים לכמות המאכלים ויכולים לערוך השוואה כמותית (>,<,=).
  • תרגילי חיבור – בפעמים בהם הקוף חושב על 2 סוגי מאכלים ניתן ליצור תרגילי חיבור (כלים – תבנית חיבור על לוח מוחשי, מאכלים מודפסים, סרגל מספרים).
  • הכנת דפי עבודה בהשראת האפליקציה – התאמת מספר לכמות לפי המאכלים המופיעים באפליקציה, תרגילי חיבור וחיסור, השוואה כמותית (>,<,=) ובעיות מילוליות בהתאם.

יש עוד אפליקציות רבות שיכולות להתאים לשיעורי חשבון. מוזמנים להוריד את הקובץ: שימוש באפליקציות לשיעורי חשבון. בקובץ מופיעות מספר אפליקציות בחשבון עם רעיונות לשימוש בשיעורים בדגש על למידה חוויתית. רעיונות לשילוב של Low Tech  &  High Tech בלמידה. התייחסות לתוכנית הלימודים במתמטיקה. לקוח מתוך מערכי שיעור המועברים לתלמידי החינוך מיוחד בבית איזי שפירא.

 

 

 

 

 

 

Facebook Comments
אין תגובות ↓
נשלח ב ללא קטגוריה, רעיונות לפעילויות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.