אפליקציות ללימוד האל"ף-בי"ת

מאת: נעה ניצן 23 יוני 2015

לימוד האותיות כולל בתוכו מרכיבים רבים כגון הכרת האותיות (זיהוי ושיום שלהן), כתיבתן, הכרת הצליל שלהן ועוד. התהליך הזה לא תמיד קל, אבל כשזה משתלב במשחק בטאבלט או בסמארטפון,  זה לעיתים יותר קל ובטח יותר כיף. משחקים המשלבים מיומנויות אלו יכולים לעזור בלמידה, וניתן להשתמש בהן במגוון דרכים בשיעורים וטיפולים, וכמובן בזמן משחק חופשי בבית, בנסיעות ועוד. ילדים ובוגרים יכולים לשחק וליהנות ותוך כדי גם ללמוד.

חשוב לי להדגיש שזאת משימה לא פשוטה למצוא אפליקציות טובות בעברית. מקווה שמפתחי אפליקציות ייראו בנושא זה מטרה חשובה וישקיעו בכך.

הנה כמה מהאפליקציות הקיימות ללימוד אותיות האלף בית, נשמח להתעדכן על אפליקציות נוספות בתחום.

כמובן שאפשר להכין משחקים נהדרים ומותאמים ללימוד אותיות לפי מטרות ספציפיות, באפליקציות פתוחות כמו  App Store | Google Play ) Tiny Tap ) ו-Bitsboard .

שיר האלף בית1

שיר האלף בית App Store | Google Play 

באפליקציה הזאת מספר משחקים להכרת האותיות, ביניהם שיר האלף בית. ילדים אוהבים שירים ואפשר להשתמש בזה במגוון סביבות כולל שיעור. בנוסף, משחק בסיסי בו בלחיצה על כל אות מופיעה תמונה עם פריט המתחיל באות זו, התאמת תמונה לאות, משחק זיכרון של אותיות ועוד.

שיר האלף בית

לומדים עברית

לומדים עברית App Store | Google Play

משחקים כמו: הכרת אותיות (השמעה של שם האות), ״השלם את המילה״ בה צריך להשלים אות חסרה והשמעת קולות של חיות (האפליקציות בios ובאנדרואיד לא זהות).

לומדים עברית1


לימוד מיליםלימוד מילים App Store 

אפליקציה יפה עם שני משחקי מילים ומשחק זיכרון. שימו לב שבמשחקי המילים האובייקטים קטנים ויש צורך בגרירה, שני מאפיינים שיכולים להוות מכשול עבור משתמשים עם קשיים מוטוריים. ניתן להגדיר רמת קושי בפאזל המילים ומשחק הזכרון.

לימוד מילים2

לימוד מילים1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

פאזל א ב

פאזל א ב – משחקים חינוכיים בעברית לילדים –

 

חיות אלף בית  App Store

משחק פאזל המשלב את לימוד האותיות, ניתן לבחור מבין שלוש רמות קושי.

 

פאזל א ב 2

פאזל א ב 1

משחקי אותיות

משחקי אותיות Google Play

שלושה משחקים להכרת אותיות ומילים. חבל שלא ניתן לענות על התשובה הנכונה על ידי נגיעה, אלא רק על ידי גרירת הפריטים למקום הנכון (פעולה שקשה להרבה תלמידים עם לקויות מוטוריות).

משחקי אותיות1

השלם את המילה

השלם את המילה

השלם את האות

השלם את האות

 

 

 

 

 

אפליקציות המערבות לימוד כתיבת האותיות

הנה כמה אפליקציות לתרגול כתיבת האותיות. אני מאד אוהבת לשלב את הטאבלט לתרגול כתיבת האותיות כהכנה לכתיבה עם כלי כתיבה.

hebrew touch and write

App Store  Hebrew Touch and Write

תרגול כתיבת אותיות דפוס וכתב. יש באפליקציה כמה מאפיינים מאד יעילים: ניתן לבחור אם לתרגל את כתיבת האותיות בנפרד או כחלק ממילים, ניתן לבחור עם איזה ״חומר״ משתמשים שזה מוסיף ממד של כיף (קצף, קטשופ, סירופ ועוד), וניתן להגדיר רשימת מילים חדשה. שימו לב שאם יוצאים מהשביל צריך להתחיל מהתחלה וזה יכול להיות מתסכל עבור חלק מהמשתמשים.

 

ל

כתיבה בעברית

כתב יד בעברית Google Play

אפליקציה מצוינת וברורה לתרגול כתיבת אותיות, כתב ומספרים. יש כמה מאפיינים חשובים באפליקציה כמו רמז של חץ לגבי כיוון הכתיבה, ציור של פריט המתחיל באותה אות, ורמז חזותי כאשר יוצאים מהשביל. בנוסף, ניתן לראות אחוזי הצלחה וזמן ביצוע.

 

כתיבה

ג

תהנו!!!

Facebook Comments
אין תגובות ↓
נשלח ב אפליקציות, המלצות עם התגית: , , , , , , , , , ,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.