התאמות למגע באייפד – איפה הן היו עד היום?

מאת: שירה פטל 3 מאי 2016

מערכת ההפעלה ios9 הביאה איתה מאפיינים וחידושים. אחת האפשרויות האהובות והנחוצות שהתחדשנו בהן, היא האופציה החשובה ביותר שהוסיפו למאפייני הנגישות של האייפדים מאז ההתאמה למתגים- התאמות למגע. בעזרתן ניתן להתאים את אופן הלחיצה על האייפד ללחיצות לא מווסתות שאנשים רבים כל כך עם צרכים מיוחדים משתמשים בהם.
להפעלת התאמות למגע, יש להיכנס להגדרות האייפד : 'כלל' -> 'נגישות' -> 'התאמות למגע'

1

האפשרויות השונות והמלהיבות:

משך זמן להחזקה– ניתן להגדיר את משך הלחיצה שיש ללחוץ על מנת שהלחיצה תיחשב. מתאים במיוחד למי שלוחץ לחיצות סרק רבות אך יכול ללחוץ לאורך זמן ולווסת לחיצה זאת.

התעלם מהקשות מרובות– ניתן להגדיר פרק זמן שבו הקשות מרובות על אותה נקודה יחשבו כהקשה אחת. כך למשל, אחד מתלמידי כיתה ב' בבית הספר שבבית איזי שפירא, משתמש באפליקציה TouchChat לתקשורת, אך הוא נוהג ללחוץ מספר פעמים במהירות על המסר אותו רוצה לומר בגלל קושי בוויסות התנועה, וכך מגיע ללוחות אליהם לא התכוון להגיע. גם כשמנסה לחזור למסך הקודם לוחץ פעמים רבות מדי ולא מגיע למסך אליו התכוון. התאמנו לו משך זמן של שניה שלמה בה כל ההקשות ייחשבו כהקשה אחת, וכך הוא מצליח להעביר מסר ברור אליו התכוון!

מסייע ההקשות– מסייע למי שלוחץ בנקודה מסוימת לפני או אחרי המיקום אליו התכוון להגיע וממשיך לעבר הנקודה אליה רוצה להגיע תוך מגע במסך, ש"מבלבל" את המכשיר וגורם לו להגיב ללא התאמה לכוונת המשתמש. ניתן לבחור אם תתבצע הפעלה לפי המגע הראשון או האחרון. זו אפשרות נהדרת למגוון שימושים: משחק, תקשורת והקלדה. בבית הספר שבבית איזי שפירא, נעזרנו באפשרות זו בכדי לסייע לתלמידה המתקשה בדיוק ובשמירה על מנח הזרוע באויר להשתמש באייפד בצורה יעילה יותר. תלמידה זו מפעילה את האייפד תוך הנחת ידה על גבי מסך האייפד ו"גרירת" אצבעותיה עד מיקום האוביקט עליו היא רוצה ללחוץ. לכן, התאמנו עבורה את "מסייע ההקשות" והגדרנו שהוא יגיב רק למגע במיקום האחרון בו היא נגעה על המסך, דבר המאפשר לה הצלחה רבה יותר בהפעלת האייפד ומפחית תסכול בשימוש בו.

222
לסיכום: שמחים שבחברת "אפל" חושבים על פתרונות נגישות כאלה, אין ספק שזה חשוב ביותר כאשר מדובר על מכשיר שהוא כל כך משמעותי עבור אנשים עם מוגבלות. מקווה שנראה עוד חידושים כאלה ובעוד מכשירים…

Facebook Comments
אין תגובות ↓
נשלח ב ללא קטגוריה, נגישות עם התגית: , ,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.