טוקיו 2020 (2021): המשחקים הפראלימפיים מתחילים

מאת: דיינה קאפל, מרפאה בעיסוק || 25 אוגוסט 2021

tokyo 2020 paralympic logo

אתמול, בטקס פתיחה מרשים התחילו משחקי הקיץ הפראלימפיים בהם ישתתפו מעל ל4,000 ספורטאים מכל העולם ובתוכם, נבחרת של 33 ספורטאיות וספורטאים מישראל. המשתתפים יתחרו במגוון ענפי ספורט כמו, אתלטיקה, חתירה, טניס כיסאות גלגלים, שחיה, בוצ'יה (ענף ספורט ייחודי למשחקים הפראלימפיים המותאם לאנשים עם מוגבלות מוטורית) ועוד. לרשימת ענפי הספורט המלאה ולאייקונים שעוצבו במיוחד למשחקים השנה, לחצו כאן.

תמונה של ענפי הספורט הפראלימפים

במשחקים הפראלימפיים, לצד התחרויות המותחות וההישגים, תוכלו לראות גם טכנולוגיות המסייעות לספורטאים להופיע במיטבם, כמו כיסא גלגלים שעוצב במיוחד כך שיאפשר יותר חופש תנועה, תותבות משוכללות המאפשרות השתתפות מיטבית בתחרויות ריצה ורמפות עם טכנולוגיות חדשניות למשחקי הבוצ'יה. איפה שלא תסתכלו, במשחקים הפראלימפיים השנה תראו סוגים שונים של טכנולוגיות מסייעות, Low Tech ו- Hi Tech, חלקן אפילו מותאמות אישית. אם תרצו לשמוע עוד על טכנולוגיות מסייעות לאולימפיאדה, אתם מוזמנים להציץ בשתי הכתבות הבאות (אנגלית): 

טכנולוגיות חדשניות: Cutting-edge technology behind Para sports (2020)

טכנולוגיות מסייעות למשחקים הפראלימפיים  Adaptive Sports Technologies You'll See at the Paralympic Games (2016)

אופניים לתחרות ריצה

 

בוצ'יה בבית הספר שלנו

כושר גופני, חברות וכיף אלו הערכים המנחים אותנו בשיעורי הספורט בבית הספר, ממש כמו בפוסטר "המילים החביבות עליי" של "CanChild". בעבודה עם ילדים ומתבגרים עם מוגבלות, אנו תמיד מנסים להדגיש את החשיבות של משחק תואם גיל ופעילויות פנאי. לכן, בתוכנית הלימודים שלנו בבית הספר, אנו לומדים יחד עם התלמידים כיצד לשחק בבוצ'יה כדי שהתלמידים יוכלו להכיר וליהנות מאימון ברוח ספורטיבית ואולי אפילו יפתחו תחביב שילווה אותם לאורך חייהם, יאתגר אותם ויוביל לסיפוק ולהגשמה.

הצוות והתלמידים שלנו מתייחסים לאימונים ברצינות, ולמרות שאנחנו עדיין לא ברמה של המשחקים הפראלימפיים, אנו כל הזמן משתפרים ומנסים לחשוב על פתרונות יצירתיים שיאפשרו לתלמידים השתתפות ועצמאות רבה יותר במשחק. השנה, במטרה להשיג בדיוק את המטרות האלו, עבדנו יחד עם מעצבים מתנדבים ופיתחנו רמפה מיוחדת המאפשרת גם לתלמידים עם הגבלות תנועה משמעותיות יותר להשתתף במשחק. אתם מוזמנים לצפות בסרטון המצורף בו תוכלו לראות את הפיתוח החדשני- רמפה מתכווננת לבוצ'יה המופעלת באמצעות מתגים. תודה רבה רבה למעצבים המדהימים מתוכנית Fixperts מהמכון הטכנולוגי חולון!

 

אז אם לא היינו ברורים עד עכשיו- אנחנו לוקחים את הבוצ'יה שלנו ממש ברצינות! ולכן, אתם בטח יכולים להבין את ההתרגשות הגדולה שלנו מכך שהשנה יש לנו נציג ישראלי שיתחרה בענף הבוצ'יה. נדב לוי, שנשא יחד עם ספורטאית נוספת את דגל ישראל בטקס פתיחת המשחקים אתמול, הוא הספורטאי שיתחרה בימים הקרובים וייצג את ישראל בתחרות הבוצ'יה ואנו מייחלים להצלחתו. נדב, אנחנו מאחורייך!! 

נדב, יחד עם אלפי הספורטאים הפראלימפיים המשתתפים במשחקים, מראים לנו את כוחה של הרוח. את ניצחון הרוח על הגוף ועם הגוף. היכולות הפנומנליות של הספורטאים, הנחישות המופלאה ועבודת הצוות שהם מציגים מעוררת בכולנו תחושת גאווה ושמחה על כך שלתלמידים שלנו יש כל כך הרבה מודלים ראויים לחיקוי. ומי יודע, אולי בעוד כמה שנים נכתוב על תלמיד שלנו שמתחרה באולימפידה 🙂 

 

 

Facebook Comments
אין תגובות ↓
נשלח ב ללא קטגוריה עם התגית:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.